راه اندازی تشکل‌های معلمان پژوهنده برای حمایت پژوهش در مدارس

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه ایجاد تشکل‌های رسمی معلمان پژوهنده با هدف توانمندسازی معلمان و تقویت پژوهش در مدارس به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  کریمی رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش قزوین با اشاره به ابلاغ آیین نامه راه اندازی تشکل معلمان پژوهنده افزود: معلمان پژوهنده با راه اندازی این تشکل، مسایل آموزشی را بررسی و راهکار حل آن‌ها را ارایه می‌کنند.

کریمی افزود: تقویت پژوهش در مدارس، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و حمایت‌های مادی از معلمان پژوهنده از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

 رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در طول سال‌های اخیر ۵۰ هزار پژوهش در وزارت آموزش و پرورش  و ۵۰۰ هزار گزارش اقدام پژوهی تولید شده است.

کریمی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محصول کار پژوهشگران است.
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت : ۴۲ هزار معلم پژوهنده گزارشهای اقدام پژوهی خود را که منجر به حل و رفع مشکلات تدریس می شد در بیست و دومین دوره معلم پژوهنده ارائه کردند که ۱۳ نفر بعنوان پژوهشگر برتر معرفی شدند. 

کریمی اضافه کرد : در افق چشم انداز قرار هست که از فعالیتهای پژوهشی معلمان حمایت و فرصتهای مطالعاتی و علمی برای آنان فراهم شود و همچنین آیین نامه های خاصی برای عقد قرارداد های پژوهشی با معلمان تدوین شود .

کریمی ارتقا کیفیت پژوهش سراهای دانش آموزی و تاسیس مدارس پژوهنده را از دیگر برنامه های آتی وزارت آموزش و پرورش نام برد و اضافه کرد : در افق چشم انداز حداقل نیم درصد و حداکثر یک درصد بودجه آموزش و پرورش به پژوهش اختصاص می یابد .
انتهای پیام/.
 
برچسب ها: پژوهشگر ، معلم نمونه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار