عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

مغایرت اطلاعات ۷ هزار سند در صورت مالی شهرداری

فراهانی گفت: در ۶ ماه گذشته ۷۲ هزار سند مورد بررسی قرار گرفت که ۱۰ درصد آن‌ها مغایرت‌هایی داشتند.

مغایرت اطلاعات ۷ هزار سند در صورت مالی شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در اولین همایش قائم مقام ذی حساب نظارت و ارتقا ارتباط مالی با تأکید بر این نکته که عامل جمع شدن ما دور هم دغدغه حفظ اموال و منابع شهرداری است، گفت: اگر شهرداری پاک و سخنگو داشته باشیم اعتماد مردم به مدیریت شهری افزایش پیدا می‌کند و به عقیده من بزرگ‌ترین مسئولیت ذی حسابان ایجاد فضای شیشه‌ای مورد نظر شهروندان است.
 
عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که کار ذی حسابان ایجاد اعتماد میان مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران است، افزود: همکاری شهرداری نیز با یکدیگر می‌تواند فضای اعتماد را گسترش دهد و شعار شورای شهر پنجم که همان مسئله مبارزه با فساد و داشتن شهرداری شیشه‌ای است شکل بگیرد و در مسیر تحقق آن تلاش شود.
 
فراهانی ادامه داد: ما در شروع کار خود در شورای پنجم قسم خوردیم که در ریل گذاری طراحی شده قدم برداریم و دو سال و نیم پس از آغاز به کار شورای پنجم اقدام‌های خوبی در این مسیر انجام شده است.
 
او با اشاره به این نکته که ۸ اقدام مهم در پروژه شفافیت در مدیریت شهری انجام شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات، انتشار اطلاعات و فراهم کردن دسترسی عموم مردم به اطلاعات شهرداری تهران بود که به عفیده من این اقدام یک عمل استراتژیک برای مدیریت شهری بود که در گذشته نمونه‌ای نداشته است.
 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به دیگر اقدام‌های انجام شده گفت: دیگر فعالیت ما تصویب مصوبات نظارتی با تأکید بر موضوع مبارزه با فساد بود که یکی از آن‌ها مصوبه تعارض منافع شهرداری تهران است که شهرداری تهران را موظف به تقویت سرمایه اجتماعی به عنوان مهمترین سرمایه شهرداری تهران می‌کند.
 
فراهانی تصریح کرد: هوشمندسازی فعالیت‌های الکترونیکی یکی دیگر از اقدام‌های مدیریت شهری پنجم بود که ما به وسیله آن توانستیم برخی از گلوگاه‌های فساد را ببندیم و از دیگر اقدام‌ها می‌توانم به مصوبه نظارت بر هزینه‌کرد شهرداری تهران اشاره کنم که از بروز خطا در عملکرد‌ها جلوگیری می‌کند.
 
او افزود: اگر می‌خواهیم به هدف خود که همان تشکیل دیوان محاسبات شهری است برسیم و حقوق و مزایای افراد از شهرداری در تعارض منافع تغییراتی بوجود آید باید کاری کنیم که برخی از افراد چشمشان را بر روی مشکلات نبندند.
 
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در ۶ ماهه گذشته ۷۲ هزار سند مورد بررسی قرار گرفت و ۷ هزار سند که برابر ۱۰ درصد کل اسناد است مغایرت در آن‌ها مورد تأیید قرار گرفت.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار