تحولات عراق؛

همچنان نامزد اصلی پست نخست‌وزیری عراق معرفی نشده است

علی‌رغم آن که گفته می‌شد روز چهارشنبه نامزد پست نخست‌وزیری عراق معرفی می‌شود، بغداد امروز هم شاهد نشست مهم سیاسی نبود.

همچنان نامزد اصلی پست نخست‌وزیری عراق معرفی نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع خبری پیش بینی کرده بودند که امروز رئیس جمهور عراق نامزد پست نخست وزیری را اعلام کند، اما شواهد نشان می‌دهد هنوز مقدمات لازم برای معرفی نخست وزیر چیده نشده است.

برخی منابع اگاه در دفتر رئیس جمهور عراق اعلام کردند برهم صالح همچنان منتظر پاسخ ریاست مجلس و معرفی فراکسیون برتر است.

چند روز پیش صالح در نامه‌ای رسمی از ریاست مجلس خواسته بود تا با تعین تکلیف فراکسیون برتر، انتخاب نامزد نخست وزیری نیز آسان شود، اما ریاست مجلس هنوز پاسخ رئیس جمهور را نداده است.

با این وجود قصی السهیل، نامزد فهرست البناء برای تصدی پست نخست وزیری امروز چهارشنبه از نامزدی خود برای این پست انصراف داد. منابع خبری گفتند اسعد العیدانی، استاندار بصره، نامزد نخست وزیری خواهد بود، اما این نام نیز از سوی معترضان خیابانی رد شد. هنوز هیچ گروه یا فراکسیونی مشخصات نامزد جدید نخست وزیری را مطرح نکرده اند.

اگر چه امروز اسعد العیدانی به دیدار رئیس جمهور عراق رفت، اما به نظر می‌رسد او نیز متصدی پست نخست وزیری نخواهد شد و گروه‌ها در پی انتخاب شخصیتی جدید و مستقل که وابستگی به احزاب سیاسی ندارد هستند.

با همه این نظر‌ها پیش بینی می‌شود انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق به روز‌های آینده موکول گردد. ناظران سیاسی امیدوارند اگر ریاست مجلس فردا پنجشنبه پاسخ رئیس جمهور را بدهد، برهم صالح نیز پس از مذاکره با گروه‌های سیاسی، نام نخست وزیر جدید را خواهد گفت و به احتمال زیاد، این نام قبل از آغاز سال میلادی جدید اعلام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار