عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

استقراض ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۹۵

میرلوحی از استقراض مدیریت شهری در دوره قبل و در زمان برگزاری انتخابات خبر داد.

استقراض ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۹۵به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود میر لوحی عضو شورای شهر تهران در اولین همایش قائم مقامان ذیحساب نظارت و ارتقا انضباط مالی با تأکید بر اینکه امیدوارم آنچه که در دو سال و نیم گذشته در مدیریت شهری رخ داده است مورد قبول شهروندان قرار گرفته باشد، گفت: ماموریت ما حفظ کرامت سازما‌ن‌ها و همکارانی است که صادقانه خدمت می‌کنند و هدف ما بیگاری گرفتن از آن‌ها نیست.

او با بیان اینکه شورای شهر تهران احساس کرد اگر مدیریت شهری مسیر موجود را اصلاح نکند از این شرایط زیان می‌بیند، گفت: در کشوری که شهیدان بسیاری را تقسیم کرده و انقلاب فرهنگی داشته پذیرفته نیست که هنوز هزار رانت و تبعیض وجود داشته باشد و باید بگویم مردم ما از شنیدن اخبار فساد خسته شده‌اند.

میر لوحی با طرح این سوال که چرا مردم نسبت به دستگاه‌ها دیگر اعتماد ندارند، گفت: پاسخ این سوال روشن است، زیرا نظارت‌ها کنار رفته و پول و فساد سرلوحه اقدامات قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سیستم شهرداری وضع مالی و مدیریتی وضعیت خوبی نبود، به همین دلیل مهمترین اقدام ما انضباط مالی است و باید تأکید کنم که پیمودن این مسیر بدون همکاری قائم مقامان ذیحساب و اعضای شورای شهر امکان پذیر نیست.

او تصریح کرد: بسیار خوشحال هستیم که اقدام‌هایی انجام دادیم و در حال تسری به دیگر شهر‌هاست.

میر لوحی افزود: حضور شما قائم مقامان ذیحساب در مدیریت شهری اصراری است که شهرداری در اصلاح ساختار دارد و باید به این نکته توجه شود که نباید به این میزان تلاش قانع شوید، زیرا باید تمام مناسبات بین ما و مردم در چارچوب ضوابط و حساب و کتاب‌ها مشخص باشد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اگر رانت باشد و رقابت و شفافیت نباشد، تلاش ما برای رسیدن به شهرداری سالم بی نتیجه است و اگر بخواهیم گام‌های موثری برداریم باید از طرف مردم و ذیحسابان حمایت شویم.

او با تأکید بر اینکه تهران شهری پر ظرفیت است، گفت: تولید ناخالص در تهران ۱۰۰ میلیارد دلار است و باید تلاش کنیم که نظام سامان مندی داشته باشیم.

میرلوحی تصریح کرد: امروز شورای شهر تهران ایستاده و با همان حقوقی که از دوره قبل کمتر شده است به مسیر خود ادامه می‌دهد و آمار‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۵ برای یک پیمانکار در آستانه انتخابات چندین چک صادر شده بود که هنوز نمی‌دانیم ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان استقراض شده در سال ۹۵ کجا هزینه شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به میزان طلب پیمانکاران در سال ۹۳ گفت: پیمانکاران در سال ۹۳ حدود ۸ هزار میلیارد تومان از ما طلبکار هستند، این در حالی است که حتی آن‌ها اجازه ندادند ذیحسابان حضور پیدا کنند تا میزان دقیق بدهی‌ها مشخص شود.

او با تأکید بر بالا بودن قیمت تمام شده پروژه‌ها در پایتخت گفت: به عنوان مثال در حوزه هزینه کرد برای حمل زباله در پایتخت اگر حساب درستی وجود داشته باشد، ۹ هزار تن زباله به ۵ هزار تن تبدیل می‌شود و دیگر ما پولی برای حمل ۹ هزا تن زباله به آراد کوه پرداخت نمی‌کنیم.

میر لوحی تأکید کرد: قصد سخت گیری نداریم، بلکه می‌خواهیم اقدام‌ها در مدیریت شهری شفاف باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار