نصب ۱۵ دستگاه شتاب نگار زلزله در استان آذربایجان غربی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذرباجان غربی گفت: با هدف تسهیل در مدیریت بحران ۱۵ دستگاه شتابنگار زلزله در مناطق مختلف استان نصب شده است.

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذرباجانصب ۱۵ دستگاه شتاب نگار زلزله در استان آذربایجان غربین غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،، اظهار کرد: با هدف تسهیل در مدیریت بحران در زمان وقوع زلزله ۱۵ دستگاه شتابنگار زلزله در شهرستان‌های زلزله خیز استان نصب شد.
او گفت: امسال با پیگیری استانداری آذربایجان غربی و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و با ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی، نسل جدید دستگاه‌های شتاب نگار در مناطق مختلف استان راه اندازی شد.
جعفری افزود: این دستگاه‌ها ابعاد حوادث زلزله شامل بر شدت و بزرگی و همچنین خسارات ناشی از آن را می‌سنجد و با انتقال سریع اطلاعات شتاب زلزله به مراکز مدیریت بحران، افزایش سرعت عمل مسئولان و گسیل نیرو‌های امدادی به مناطق زلزله را فراهم می‌کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذرباجان غربی در ۱۰ ماه گذشته ۱۱۰ مورد زلزله با بزرگی ۲ تا چهار و هشت دهم ریشتر در مناطق مختلف استان روی داده است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.