کشف ۳۰ قطعه پرنده سهره طلایی در بویراحمد

۳۰ قطعه پرنده سهره طلایی از یک شکارچی در بویراحمد کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل حفاظت محیط زیست بویراحمد گفت: ۳۰ قطعه پرنده سهره طلایی توسط محیط بانان شهرستان بویراحمد و یگان حفاظت این استان از یک شکارچی متخلف کشف و ضبط شد.
 
سید اسدالله هاشمی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان حین گشت و کنترل منطقه آزاد شهرستان بویراحمد یک نفر متخلف را به همراه ۳۰ قطعه پرنده سهره طلایی دستگیر کردند.
 
او اضافه کرد: این شکارچی با استفاده از یک رشته تور، این تعداد قطعه پرنده سهره را به صورت زنده شکار کرده بود که در پی گشت و هوشیاری محیط بانان شهرستان بویراحمد و یگان حفاظت محیط زیست استان، شناسایی و دستگیر شد.
 
او بیان کرد: از این متخلف، تعداد ۳۰ قطعه پرنده سهره طلایی و تعدادی ادوات شکار از جمله قفس تور کشف و ضبط شد.
 
هاشمی گفت: محیط بانان با پایش مناطق عرصه را بر سودجویان خواهند بست و به صورت شبانه روز مناطق را رصد می‌کنند و با هرگونه شکار و صید به شدت و مطابق با قانون برخورد می‌کنند.
 
او ادامه داد: تمامی این پرنده‌ها پس از کشف، با تایید دامپزشک و اطمینان از سلامتی آن‌ها در دامان طبیعت رهاسازی شدند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست بویراحمد اضافه کرد: برای متخلف پرونده‌ای تشکیل و به همراه آلات مکشوفه برای اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال شده است.
 
هاشمی تاکید کرد: جریمه حقوقی شکار و صید هر قطعه پرنده سهره ۲ میلیون ریال است که باید به حساب خزانه دولت پرداخت شود.
 
گفتنی است سهره از راسته گنجشک سانان، دارای حدود ۱۴ سانتیمتر طول و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمای زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش است و بعد از زنده گیری، برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.