زاخارووا: اروپا با تمدید تحریم‌ها فرصت بهبود روابط با مسکو را از دست داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تمدید تحریم‌های بروکسل علیه این کشور، اعلام کرد اتحادیه اروپا با این اقدام فرصت بهبود روابط با مسکو را از دست داد.

اروپا با تمدبد تحربم‌ها فرصت بهبود روابط با مسکو را از دست داد/وجود پناهگاه تروریستی در ادلب قابل تحمل نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در نشست خبری هفتگی خود تمدید تحریم‌ها علیه این کشور از سوی اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داد.

زاخارووا گفت: اروپایی‌ها با تمدید تحریم‌ها علیه روسیه، فرصت بهبود روابط با مسکو را از دست دادند.

این مقام روس در ادامه ضمن تاکید بر این موضوع که شرکت‌های اروپایی نیز از تمدید تحریم‌ها زیان می‌بینند، خواستار تجدید نظر اتحادیه اروپا در سیاست تحریمی علیه مسکو شد.

هفته گذشته شورای اروپا گزارش داد که تحریم‌ها علیه روسیه را تا ۶ ماه دیگر تمدید کرده است. این تحریم‌ها ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به پایان می‌رسید.


بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد

زاخارووا: گوترش نقض منشور سازمان ملل از سوی آمریکا را نادیده می‌گیرد


زاخارووا  در بخشی دیگر از اظهارات خود در جمع خبرنگاران به اظهار نظر درباره تحولات سوریه پرداخته و گفت: وجود یک پناهگاه تروریستی در ادلب قابل تحمل نیست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ما اقداماتی در چارچوب کنترل اوضاع در ادلب اتخاذ کردیم، اما وجود یک پناهگاه تروریستی در آنجا غیر قابل تحمل است.

زاخارووا در ادامه خواستار اجرای کامل توافق سوچی درباره منطقه امن در ادلب از سوی ترکیه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار