گفت‌و‌گوی تلفنی السیسی و پوتین درباره بحران لیبی

عبدالفتاح السیسی و ولادیمر پوتین، در گفت‌و‌گوی تلفنی خواستار حل بحران لیبی و توقف دخالت‌های خارجی در این کشور شدند.

السیسی و پوتینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا‌الیوم، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز جمعه با یکدیگر گفت‌و‌گوی تلفنی کردند و در رابطه با بحران لیبی و مداخلات خارجی در این کشور با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

باسام رادی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در رابطه با این گفت‌و‌گوی تلفنی، گفت: «ارتباطات روز جمعه رئیس‌جمهور مصر با همتایان روسی و آمریکایی خود با هدف بررسی تحولات اوضاع در لیبی صورت گرفته، در گفتگو با پوتین، بر اهمیت تشدید تلاش‌های مشترک دو کشور در راستای حل بحران لیبی، مبارزه با شبه نظامیان مسلح و سازمان‌های تروریستی تاکید شده است، همچنین  در این مکالمه تلفنی بر پایان یافتن مداخلات غیرقانونی و خارجی در موضوع لیبی ، تصریح شد».

رئیس‌جمهور مصر همچنین در گفت‌و‌گوی تلفنی با پوتین در رابطه با پروژه‌های مهم توسعه‌ای که دو کشور برای اجرا در مصر، با یکدیگر همکاری می‌کنند، گفتگو کردند.

ولادیمر پوتین در این گفت‌و‌گو بر گسترش روابط دوجانبه با مصر تأکید کرده و گفته که به محتوای توافق‌شده در چارچوب توافق نامه مشارکت، توجه می‌کند.السیسی پیشتر نیز با دونالد ترامپ بر سر موضوع لیبی، گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار