آزادی ۲۰۶ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۶ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

آزادی ۲۰۶ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان کرمانحجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۶ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ ۷۳ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

او افزود: از این تعداد زندانی آزاد شده ۱۸۱ زندانی توسط ستاد دیه استان و ۱۸ نفر ستاد دیه کشورو مابقی از محل کمک‌های مردمی، بانک ها، صندوق تامین خسارت آزاد شده اند.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۳ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، تصریح کرد: ۸ و نیم میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی نیاز است.

او به بالاترین آمار جرم در بین زندانیان جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: اول محکومین بدهکاران مالی و بعد از آن مهریه و نفقه و محکومین به دیه هستند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد:کمترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به کانون اصلاح تربیت با یک نفر و بالاترین آمار مربوط به شهر کرمان با ۸۰ نفر است.

موسوی قوام بیان داشت: در حال حاضر ۱۹۸ نفر زندانی جرائم غیر عمد ورودی سال ۹۸ و بعد از آن ۱۵ نفر ورودی سال ۹۷ و ۹۶ هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ جشن گلریزان در استان برپا شده است؛ گفت: ۱۰ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار