نیچروان بارزانی: برهم صالح در معرض فشار زیادی قرار دارد

رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد درباره تعیین نامزد نخست‌وزیری، رئیس جمهور این کشور بر خلاف سازوکار‌ها و اصول قانونی در معرض فشار‌های زیادی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه السومریه نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات سیاسی عراق، در نظر گرفتن خواسته‌های تظاهرکنندگان را در انتخاب نخست وزیر آینده مهم دانست.

او گفت: برهم صالح، رئیس جمهور، در معرض فشار زیادی است. او در این بیانیه آورده است: ”در حالی که بی ثباتی و پیچیده‌تر شدن اوضاع، کشور را به حرکت به سوی آینده‌ای نامعلوم تهدید می‌کند وظیفه همه است که با اوضاع با تفاهم و روح میهن‌پرستی و مسئولیت‌پذیری و به دور از فشار‌های سیاسی تعامل کنند تا از این مرحله بر اساس چارچوب‌های قانونی عبور کنیم“.

رئیس اقلیم کردستان افزود: ”در مورد تعیین نامزد نخست وزیر آینده عراق به نظر می‌رسد برهم صالح، رئیس جمهور، بر خلاف سازوکار‌ها و اصول قانونی در معرض فشار‌های زیادی است، اما هر راه حلی باید بر اساس قانون و طبق چارچوب‌های حقوقی باشد“.

بارزانی در ادامه تاکید کرد: ”برای انتخاب نامزد ملی‌گرا برای نخست وزیری که بر سر او جدل نباشد و از نیرو‌های تاثیرگذار و مورد پذیرش باشد، باید خواسته‌های مشروع تظاهرکنندگان و اوضاع و منافع کشور هنگام انتخاب او لحاظ شود ضمن آن که به دولت آینده باید کمک شود تا بتواند از مرحله انتقالی آینده عبور کند و برای انتخابات جدید آماده شود“.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار