چگونه کمتر بنزین مصرف کنیم؟

با وجود افزایش قیمت بنزین و اعمال سهمیه بنزین باید به دنبال راههای کاهش مصرف بنزین باشیم. در این خبر شش راهکار جهت کاهش مصرف سوخت پیشنهاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بدون شک یکی از اصلی‌ترین راه‌های کاهش مصرف بنزین، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل است. اگر تا قبل از سهمیه‌بندی بنزین، در هر ساعت و یا روزی برای انجام امور اداری خارج می‌شدید، سعی کنید برای این کار دسته‌بندی جدیدی داشته باشد.

شما می‌توانید خروج از اداره را مربوط به‌روز‌ها و یا ساعت‌های خاصی کنید. معمولاً آخر هفته و یا دوشنبه‌ها روز‌های خلوت هفته هستند که شما می‌توانید بار ترافیک کاری خود را به آن منتقل کنید.

اگر اداره یا سازمان شما فروشگاه اینترنتی است، این قضیه اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند. برای کاهش هزینه‌های لجستیک خود می‌توانید زمان دریافت کالا را در سایت خود افزایش دهید تا بتوانید مقررات جدید حمل‌ونقل را رعایت کنید.
 

۲-کاهش تردد در ساعت‌های اوج ترافیک:

چگونه کمتر بنزین مصرف کنیم؟
گاهی اوقات برخی از کار‌های مربوط به امور خارج از شرکت در دسته‌بندی روزانه قرار نمی‌گیرد. برای مثال دریافت چک، ارسال و یا دریافت فاکتور‌هایی که باید در یک روز مشخص ارسال شوند. در این صورت شما می‌توانید برنامه عبور و مرور خود را طوری تنظیم کنید تا در ساعات اوج ترافیک نباشد.
 
معمولاً زمان‌های میان‌روز زمان مناسبی برای عبور و مرور هست و راننده شرکت شما می‌تواند به‌راحتی و بدون اتلاف وقت و انرژی به مقصد موردنظر خود برسد.

یکی دیگر از دلایلی که موجب اتلاف وقت کارمندان و کارکنان می‌شود، زمان و انرژی است که بابت عبور و مرور در راه جلسات از بین می‌رود. یکی از راه‌های کاهش این زمان که به‌طور غیرمستقیم منجر به کاهش هزینه حمل‌ونقل انرژی سازمان می‌شود، تنظیم درست زمان برگزاری جلسات است.
 
شما می‌توانید این جلسات را در ساعات و یا روز‌های کم ترافیک تنظیم نمایید. یا برای مثال اگر برخی از جلسات به محل زندگی کارمندانی که باید در جلسه حضور داشته باشند، نزدیک است می‌توانید از آن‌ها بخواهید مستقیماً به محل جلسه بیایند.

۳-کاهش و یا حذف تردد‌های غیرضروری:

 

چگونه کمتر بنزین مصرف کنیم؟

یکی دیگر از روش‌های کاهش مصرف سوخت در اداره‌ها و سازمان‌ها، پرهیز از انجام تردد‌های غیرضروری است. این تردد‌های غیرضروری می‌تواند شامل انواع روش‌های خرید کردن برای اداره، برگزاری جلسات و ... باشد. برای مثال اگر حسابدار تیم شما باید برای دریافت یک سوال به بانک مراجعه کند، سعی کنید وی را مجاب کنید این کار را از طریق تماس انجام دهد. یک‌راه دیگر ترکیب کردن تعداد جلسات مختلف به یک جلسه واحد هست.
 

۴-خرید از فروشگاه‌های اینترنتی:

چگونه کمتر بنزین مصرف کنیم؟
یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند منجر به کاهش مصرف بنزین شود کاهش میزان تردد‌هایی است که به‌منظور خرید اقلام ضروری صورت می‌گیرد.
بدون شک یکی از دغدغه‌های تمام مدیران به‌خصوص مسئولان خرید، انجام به موقع خرید‌های مورد نیاز شرکت است؛ اما راهی وجود دارد که آن‌ها می‌توانند به‌راحتی و بدون دغدغه تاخیر دریافت، خرید‌های خود را انجام دهند. خرید از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای ارسال رایگان هستند می‌تواند به‌عنوان یک گزینه مؤثر مطرح شود.

با استفاده از خرید از فروشگاه‌های اینترنتی شما می‌توانید به‌راحتی کالای مورد نیاز خود را از میان صد‌ها کالای دیگر پیدا کنید و با اطمینان از قیمت آن‌ها به‌راحتی سفارشات خود را ثبت کنید. خرید انواع محصولات بهداشتی، اقلام پذیرایی، لوازم‌تحریر، لوازم اداری و انواع لوازم الکترونیک از جمله دسته‌بندی‌های مورد نیاز اداره‌ها و شرکت‌ها است.

با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی دیگر لازم نیست نگران هزینه ارسال بار‌های خود باشید، زیرا اکثر فروشگاه‌های اینترنتی شامل خدمات ارسال رایگان هستند.
 
برای صرفه‌جویی در زمان سفارش کالا، صرفه‌جویی در هزینه باربری و ارسال کالا؛ می‌تواند از جمله تصمیم‌های تاثیرگذار شما برای کاهش مصرف بنزین در اداره‌ها باشد.

یکی از این فروشگاه‌ها فروشگاه اینترنتی سفارش اداری است که به‌طور حرفه‌ای در زمینه تهیه و ارسال سفارشات خرد و عمده سازمان‌ها فعالیت می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این فروشگاه می‌توانید به آدرس سایت این فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید.
 

۵-درخواست برای دریافت سهمیه بنزین:

چگونه کمتر بنزین مصرف کنیم؟

اگر وسایل نقلیه و یا سرویس‌های شرکت شما دارای شرایط دریافت سهمیه بیشتر برای بنزین است، می‌توانید برای دریافت آن از مراجع دارای صلاحیت اقدام کنید. با این کار نیز می‌توانید قدم بزرگی برای کاهش هزینه‌های ناشی از افزایش بنزین بردارید.

۶-گازسوز نمودن ماشین‌ها و لوازم نقلیه:

 

چگونه کمتر بنزین مصرف کنیم؟

گازسوز کردن وسایل نقلیه اداره و شرکت نیز می‌تواند یک‌راه حل مؤثر برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل باشد. شما می‌توانید با یک تصمیم همه‌جانبه اقدام به گازسوز نمودن وسایل نقلیه شرکتی کنید.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.