نرخ سوادآموزی در خراسان جنوبی بالاتر از کشور

نرخ سوادآموزی در خراسان جنوبی، یک درصد بیشتر از نرم کشوری است.

نرخ سوادآموزی در خراسان جنوبی بالاتر از کشوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس نهضت سوادآموزی گفت: نرخ سوادآموزی هم اکنون در استان ۹۶ درصد است.

او سهمیه جذب افراد بیسواد خراسان جنوبی را امسال هزار و ۵۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵۳ درصد، معادل ۸۴۰ نفر از این تعداد جذب شدند.

واقعی با اشاره به وجود ۱۶ هزار بی سواد در خراسان جنوبی، آموزش سواد به عشایر و اولیاء بی سواد دانش آموزان را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت ۶ مرکز سوادآموزی یاددهی محلی در شهرستان بیرجند خبر داد وعنوان کرد: در این مراکز علاوه بر سوادآموزی، در زمینه‌های حرفه آموزی، آموزش صنایع دستی و مهارت‌های زندگی فعالیت می‌شود.

حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه سوادآموزی در کشور ادامه داد: نهضت سوادآموزی پس از ۴۰ سال خدمت، نقش بسزایی در افزایش آگاهی و سواد در جامعه داشته است.

در این مراسم از ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان نهضت سواد آموزی، آموزش دهندگان فعال و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سواد آموزی قدردانی شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.