مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس آمار‌های نسبی استان نیازمند جذب ۳ هزار پرستار جدید است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صفری مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار‌های نسبی نشان می‌دهد که این استان در حال حاضر ۶۵۰۰ نفر پرستار در مراکز دولتی و خصوصی فعال دارد، اما به جذب ۳ هزار پرستار جدید نیاز مبرم دارد تا بتواند خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه دهد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز جمع پرستاران سراسر کشور را  ۱۴۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این در حالی است که جمعیت پرستاری باید ۳۰۰ الی ۳۶۰ هزار نفر در کشور باشد تا بتواند جوابگوی بیماران باشد.

او با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی اولین استانی است که مقطع پی اچ دی (phd) را در دانشکده پرستاری دایر کرده است، گفت: بیش از ۹ واحد دانشگاهی برای تربیت پرستار در استان فعالیت می‌کند و حدود ۲ هزار دانشجوی پرستاری در حال تحصیل است که سالانه از این تعداد ۵۰۰ نفرفارغ التحصیل می‌شوند.

رئیس نظام پرستاری استان گفت: در آذربایجان‌شرقی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجوی پرستاری تربیت می‌کنیم چرا که تبریز مهد طرح‌های خلاقانه و نوآور است و در این سه مقطع یک هزار و ۵۸ دانشجو در حال تحصیل هستند.

او افزود: ۲۵ درصد از تولید علم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مربوط به دانشکده‌های پرستاری است و برترین پایان نامه‌ها توسط پرستاران تبریز ارائه شده است.

در ابتدای مراسم ارشدی رئیس نظام پرستاری استان با ارائه گزارشی از این بخش گفت:شعار هفته پرستاری امسال جامعه و سلامت ،هویت، منزلت و رفاه و معیشت است که این هفته امسال متقارن با شروع سال ۲۰۲۰ میلادی شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.