آمریکا: آرژانتین اقدامات سیاسی اوو مورالس را محدود کند!

سفارت آمریکا در بوئنوس آیرس از دولت آرژانتین خواست اقدامات سیاسی رئیس جمهور مستعفی بولیوی را محدود کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه یونیورسال، سفارت آمریکا در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین در اقدامی مداخله جویانه از دولت آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور این کشور خواست اقدامات سیاسی اوو مورالس، رئیس جمهور مستعفی بولیوی که دو هفته پیش به عنوان پناهنده به این کشور وارد شده است را محدود کند.

بر این اساس، هیئت دیپلماتیک آمریکا در دیدار با فلیپه سولا، وزیر امور خارجه آرژانتین، ضمن ابراز نارضایتی واشنگتن از فعالیت مورالس در این کشور، از تصمیم رئیس جمهور سابق بولیوی برای دیدار با سران حزب حرکت به سوی سوسیالیسم که قرار است روز یکشنبه در بوئنوس آیرس برگزار شود، انتقاد کرد.

این حزب به رهبری مورالس اداره می‌شود و قرار است خود را برای انتخابات ریاست جمهوری که دولت موقت برگزار خواهد کرد، آماده کند. دیپلمات‌های آمریکایی ادعا کردند: «در خصوص موضوع مورالس، یک درخواست به دولت آرژانتین ارائه کردیم تا این کشور همسایه‌ای خوب برای بولیوی باشد و از دموکراسی در این کشور حمایت کند!»

منابع دیپلماتیک آرژانتینی پس از این دیدار اعلام کردند جلساتی از این دست میان نمایندگان سفارت و دولت آرژانتین «به شکلی معمولی» صورت می‌گیرد، اما در این جلسه هیئت آمریکایی «نظراتی را درباره موضوعات بحث برانگیز ارائه کردند».

از سوی دیگر، مورالس روز شنبه در پیامی در توییتر نسبت به این درخواست آمریکا از آرژانتین واکنش نشان داد و گفت: همدستی آمریکا در وقوع کودتا در بولیوی به قدری آشکار است که سفارت این کشور در آرژانتین در رابطه با کودتاچیان سخن می‌گوید و از دولت فرناندز می‌خواهد پناهندگی سیاسی مرا محدود کند.

مورالس پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر و اعتراض مخالفان به نتایج این انتخابات و شکل دهی یک کودتا علیه او، در تاریخ ۱۰ نوامبر مجبور به استعفا و خروج از کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار