شناسایی ۸ واحد گلخانه‌ ای با حد مجاز آلاینده‌ ها در استان همدان

معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون ۸ واحد گلخانه‌ ای استان گواهی تایید سلامت محصولات کشاورزی را کسب کرده اند.

شناسایی ۸ واحد گلخانه‌ ای با حد مجاز آلاینده‌ ها در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد رضا شهسواری، معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  در جمع خبرنگاران گفت: دو سال است در دفتر سلامت غذا و محیط زیست استان با یک سیستم پایش مستمر واحد‌های تولیدی را بررسی می‌کند و با بررسی حد مجاز آلاینده‌ها تا کنون ۸ واحد گلخانه‌ ای استان توانسته اند مجوز حد مجاز آلاینده‌ ها را در استان کسب کنند.

او گفت: دامپروری صنعتی در استان همدان طی سال‌های اخیر با مشکلاتی همراه بود و ما توسعه واحد‌های دامداری کوچک روستایی را اجرا کردیم و با پرداخت تسهیلات زود بازده تولید دام در استان را افزایش دادیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: با اجرای طرح هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین جلوی قاچاق دام گرفته می‌شود و تاکنون ۱۰۰ هزار دام استان پلاک گذاری شده است.

شهسواری محدودیت‌های منابع آبی و خاک مناسب را مهمترین دغدغه‌های بخش کشاورزی کشور دانست و گفت: جایگزینی محصولات کم آب بر به جای محصولات پر آب بر، استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشاورزی در کشت‌های دیم، اجرای آبیاری نوین، تولید قراردادی محصولات کشاورزی برای تولیدات صنعتی، اجرای روش‌های نوین حفاظت از خاک و محیط زیست را در دستور کار داریم.

او با اشاره به اینکه تحریم‌ها کمترین تاثیر را بر روی صادرات بخش کشاورزی داشته است افزود: ما با برنامه ریزی می‌توانیم صادرات محصولات کشاورزی را جایگزین سایر کالا‌های صادراتی کشور کرد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: ما نیاز داریم تولید بیشتر با توجه به افزایش جمعیت و نیاز مردم در دستور کار داشته باشیم و برای آن نیاز داریم روش‌های جدید از منابع محدود بتوانیم تولید بیشتری داشته باشیم.

بخش کشاورزی حوزه‌ای است که نقش کلیدی اقتصادی و تولیدی و کار آفرینی و امنیت غذایی دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.