دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات همدان:

مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش کنند

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات همدان گفت: اهالی این استان در صورت مشاهده تخلف انتخاباتی موضوع را به هیات بازرسی گزارش کنند.

مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش کنندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احسان شهابیدبیرهیات بازرسی ستاد انتخابات همدان بیان کرد: هر گونه شکایت طرح شده در زمینه انتخابات شامل تخلف داوطلبان، حامیان آنها، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در هیات بازرسی رسیدگی می‌شود.

مدیرکل بازرسی استانداری همدان بیان کرد: همچنین در سایت استانداری همدان فضایی پیش بینی شده تا شهروندان بدون حضور فیزیکی در هیات‌های بازرسی و تنها با مراجعه به این پُرتابل، فیلد‌های تعریف شده را تکمیل می‌کنند.

شهابی اضافه کرد: تاکنون از طریق پرتابل شکایتی دریافت نشده است، اما در صورت دریافت هر گونه شکایت به سرعت به موضوع رسیدگی می‌شود.

او اظهار کرد: در قانون مجازات‌هایی برای متخلفان انتخاباتی شامل تذکر شفاهی و انفصال موقت کارکنان پیش بینی شده است همچنین در صورت تشکیل پرونده تخلف، موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات همدان گفت: تمام تلاش اعضای این هیات رصد دقیق تحرکات داوطالبان و حامیان آن‌ها و مهمتر از آن برگزاری انتخابات سالم با حضور پرشور مردم است.

او با بیان اینکه هیات بازرسی ستاد انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است، اظهار داشت: این هیات در مرکز استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی، دبیری مدیرکل بازرسی استانداری دارای سه عضو اصلی شامل مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات همدان بیان کرد: متناظر این هیات در شهرستان‌ها نیز تشکیل شده و این هیات‌ها در هفت حوزه اصلی انتخابیه استان همدان و حوزه‌های فرعی آماده انجام تکالیف و وظایف محوله هستند.

شهابی نقش رسانه‌ها در برگزاری انختابات پرشور را با اهمیت دانست و افزود: با توجه به تلاش معاندان نظام برای کمرنگ کردن انتخابات، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای نقش مهم و موثری در تهییج افکار عمومی و ترغیب آن‌ها برای حضور در پای صندوق‌های رای دارند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.