در هشت ماهه امسال؛

کدام استان‌ها بیشترین و کمترین آمار تلفات رانندگی را داشتند؟

​در هشت ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۵۲۷ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

کدام استان‌ها بیشترین و کمترین آمار تلفات رانندگی را داشتند؟به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در هشت ماهه امسال از کل تلفات حوادث رانندگی ۹ هزار و ۷۱۹ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۰۸ نفر زن بودند.

افزایش تلفات برون شهری

در هشت ماهه امسال تلفات برون شهری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴.۷ درصدی داشت. در این مدت از کل تلفات تصادفات بیشترین افراد در جاده‌های برون شهری جان باخته اند که تعداد آنان ۸ هزار و ۲۰۸ نفر بوده است و پس از آن ۲ هزار و ۹۸۷ نفر در مسیر‌های درون شهری، یک هزار و ۳۲ نفر در مسیر‌های روستایی، ۷۸ نفر در راه‌های اختصاصی و ۲۲۲ نفر در سایر مسیر‌ها جان خود را از دست داده اند.

طی هشت ماهه سال جاری کمترین آمار تلفات تصادفات با یک هزار و ۲۴۲ نفر در فروردین و بیشترین آن با یک هزار و ۷۹۷ فوتی در شهریور ماه ثبت شده است.

فارس بیشترین و ایلام کمترین آمار تلفات

بیشترین آمار تلفات تصادفات در هشت ماهه امسال به ترتیب مربوط به استان‌های فارس با ۹۵۳، خراسان رضوی با ۹۰۰ و تهران با ۸۸۰ و کمترین آن مربوط به استان‌های ایلام با ۱۲۹، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶۷ و چهارمحال و بختیاری با ۱۶۹ مورد بوده است.

کاهش آمار مصدومان

در این مدت آمار مصدومان حوادث رانندگی هفت دهم درصد کاهش یافت. در هشت ماهه امسال ۲۵۶ هزار و ۹۹۹ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۸۲ هزار و ۹۲۱ نفر مرد و ۷۴ هزار و ۷۸ نفر زن بودند.

مرگ ۱۵۰۰ نفر در تصادفات آبان

در آبان ماه سال جاری یک هزار و ۵۰۰ نفر (۱۱۴۲ مرد و ۳۵۸ زن) در تصادفات جان باختند که در مقایسه با آبان ماه سال قبل ۳.۷ درصد افزایش یافته است. آمار مصدومان این ماه نیز با ۴.۷ درصد کاهش، ۲۸ هزار و ۸۵۰ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۳۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
از بس توی استان فارس فضانورد داریم اکثرینشون که تصادف میکنند یا کلشون گرمه و توی فضانوردی سیر و سفر میکنند یا سرشون توی گوشیهای موبایلاشونه یا سرشون توی چک کردن ضیط صوت ماشیناشونه یا سرشون توی آینه پشت سرشونه که به راننده پشت سریشون ضد حال بزنند یا سرشون گرم کپ و گفت با بغل دستیشونه یا سرشون خوابه یا سرشون شلوغه یا سرشون نمیشه درست رانندگی کنند
آخرین اخبار