تحویل ندادن نخاله های ساختمانی مساوی است با برخورد

با مالکانی که نخاله‌های ساختمانی خود را تحویل سایت پسماند شهری ندهند مطابق قانون برخورد می‌شود.

تحویل ندادن نخاله های ساختمانی مساوی است با برخورد لطایفی مدیر پسماند شهرداری بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: برابر قانون مدیریت پسماند، موادی که از فعالیت روزانه انسان حاصل میشود زباله تلقی میشود و نخاله‌های ساختمانی هم در همین دسته پسماند‌های عادی قرار میگیرند.

او افزود:برای ساماندهی نخاله‌ها ساختمانی سطح شهر، زمینی به وسعت ۳۵ هکتار در سایت پسماند شهرداری بیرجند برای دفع این نخاله اختصاص داده شده است.

لطایفی در مورد روند جمع اوری نخاله‌های ساختمانی بیان کرد: زمانی که مالک یک ملک تصمیم به احداث بنا یا تخریب و بازسازی میگیرد از طرف شهرداری مجوز‌های لازم را اخذ میکند و نخاله های ساختمانی را به سایت پسماند هدایت میکند.

مدیر پسماند شهرداری بیرجند تصریح کرد: در سطح شهر روزانه دو تیم گشتی شامل یک خودرو و یک موتور  در حال گشت زنی هستند و جنانچه تخلفی دیده شود برابر مقرارت پیش بینی شده با آنها برخورد می‌شود.

اوبا بیان اینکه متخلفین موظف به جمع آوری نخاله‌های تخلیه شده ساختمانی خود هستند، اظهار کرد: برای افراد متخلف در این حوزه جرایمی در نظر گرفته شده و به مراجع زیر صلاح قضایی معرفی خواهند شد.

لطایفی عنوان کرد:شهروندان میتوند در صورت مشاهده خودرویی که نخاله ساختمانی را در سطح  و اطراف شهر تخلیه میکنند، با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

مدیر پسماند شهرداری بیرجند ادامه داد: بلافاصله پس از مطرح شدن موضوع، تیم‌های گشت زنی برای انجام اقدامات لازم اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار