نتانیاهو: در سال ۲۰۲۰ روابط خود با کشور‌های عربی را عادی می‌کنیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی از ادامه روند عادی سازی روابط تل آویو با کشور‌های عربی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی از ادامه روند عادی سازی روابط تل آویو با کشور‌های عربی خبر داد.

بر این اساس، نتانیاهو در سخنرانی در مراسم حزب لیکود گفت: در سال ۲۰۲۰ میلادی، توافق‌های صلح و عادی سازی روابط با چند کشور عربی به امضا خواهیم رساند.

وی تاکید کرد: من به دنبال امضای توافق نظامی با آمریکا هستم. اگر این توافق تاریخی به امضا برسد، ارتش ما آزادی عمل بیشتری برای مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از سرزمینمان خواهد داشت.

نتانیاهو بار دیگر با حمله به ایران، تهران را متهم کرد می‌کوشد با استقرار نظامی در سوریه امنیت این رژیم را به مخاطره بیاندازد. وی دراین باره گفت: ما به طور روزانه تلاش می‌کنیم مانع از استقرار نظامی ایران در مرزهایمان با سوریه شویم.

نتانیاهو پیشتر نیز بار‌ها از عادی سازی روابط تل آویو با کشور‌های عربی سخن گفته بود. وی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ به کشور عمان سفر و با سلطان این کشور دیدار و گفتگو کرد. از عربستان و امارات به عنوان مهمترین کشور‌های عربی یاد می‌شود که احتمالاً به زودی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار