بی‌بی‌سی با طرح مالیات بر خانه‌های خالی مخالف است

در راستای سیاست‌های دشمنان ایران برای ناکام گذاشتن طرح‌هایی که اقتصاد کشور را سامان می‌بخشد، رسانه دولتی انگلیس باز هم به تحریف متوسل شد.

بی‌بی‌سی با طرح مالیات بر خانه‌های خالی مخالف استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا خبر‌هایی درباره تصمیم دولت برای شناسایی خانه‌های خالی و وضع مالیات بر آن‌ها منتشر شده است؛ در این خبر‌ها تاکید شده است که بخشی از این درآمد در "ساخت و ساز و تولید و عرضه مسکن" هزینه خواهد شد.

موضوع اخذ مالیات از "خانه‌های خالی" و همچنین "عایدی مسکن" مدتی است که در کنار سایر طرح‌های مالیاتی دولت مطرح شده است.

تابستان امسال یکی از نمایندگان مجلس در گفتگویی تلویزیونی ارقامی حیرت‌انگیز درباره مالکان انبوه خانه مطرح کرد.

زهرا سعیدی مبارکه، از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته بود: " فردی در شهر ری صاحب ۷۰۰ خانه است و مالیات این سرمایه را هم نمی‌پردازد. "

او به بررسی‌هایی اشاره کرده بود که بر اساس آن‌ها "فردی در تهران ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن ساخته، ولی وارد بازار مسکن نکرده است. "

بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن بر این باورند که با وضع مالیات بر خانه‌های خالی، مالکان برای فرار از پرداخت مالیات بیشتر، مجبور به اجاره دادن این خانه‌ها شده و در نتیجه با افزایش عرضه، اجاره بها کاهش می‌یابد.

اما رسانه انگلیسی بی بی سی با شیطنت و در راستای ناکام گذاشتن طرح‌ها و اخلال در سیاست‌های موثر، با تحریف این خبر، از مالیات بر "خانه‌های اجاره ای" نوشت و افزود: «بعضی از منتقدان می‌گویند مالیات بر خانه‌های اجاره‌ای به درآمد دولت خواهد افزود، اما مالک از طریق افزایش اجاره بها هزینه مضاعفی را بر مستاجر تحمیل می‌کند».

بی‌بی‌سی با طرح مالیات بر خانه‌های خالی مخالف است


منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار