مستطیل قرمز جهانی شد

کارگردان فیلم مستطیل قرمز گفت: این فیلم از بین ۱۱۶ کشور اروپایی و ۷۰۰ اثر فیلم، توانست مقام اول را در جشنواره جهانی ایتالیا به دست آورد.

حسین صید خانی کارگردان فیلم مستطیل قرمز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: فیلم مستطیل قرمز مستندی از زمین سبز فوتبالی است که سی و سه سال پیش قرمز شد، در واقع قصه دوران آوارگی مردم غرب کشور است که با وجود سختی‌ها و جنگ، شهرشان را ترک نمی‌کنند.

او درباره ساخت این فیلم بیان کرد:این اولین فیلم من و برادرم حسن صید خانی است به همین جهت ترجیح دادیم به اتفاقی که در استانمان ایلام افتاده است، بپردازیم. ساخت این فیلم بیش از ۲ سال طول کشیده و تمام لحظات و اتفاقات این فیلم بر اساس واقعیت است.

کارگردان فیلم مستطیل قرمز افزود: بسیار خوشحالم که برای اولین بار یک فیلم دفاع مقدس، رتبه جهانی را کسب می‌کند این موضوع نشان از این دارد که با فیلم دفاع مقدس هم می‌شود در دنیا حرف برای گفتن داشت.

حسین صید خانی ادامه داد: فیلم مستطیل قرمز با دریافت مدال بلورین و لوح زرین در جشنواره جهانی ایتالیا درخشید. امیدوارم فیلمسازان حوزه دفاع مقدس جسارت داشته باشند و فیلم‌های خود را برای حضور در جشنواره‌ها ارسال کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.