گزارش سایت AFC درباره دستاورد‌های یک دهه اخیر فوتبال آسیا؛

سهم فوتبال ایران در موفقیت‌های قاره کهن

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تشریح موفقیت‌های یک دهه فوتبال مردان قاره کهن پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با پایان یافتن سال ۲۰۱۹ میلادی دهه جدیدی آغاز خواهد شد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به بهانه پایان دهه گزارشی را درباره عملکرد و موفقیت‌های فوتبالیست‌های مرد پرجمعیت‌ترین قاره جهان منتشر کرده که نام ایران نیز در این بین مطرح شده است.

در ابتدای این گزارش آمده است: این یک دهه تغییر، رشد و خاطرات فراموش نشدنی برای فوتبال آقایان در پرجمعیت‌ترین قاره جهان بود. دو قهرمان اولی در جام ملت‌های آسیا، چهار قهرمان جدید باشگاهی و یک کهکشان از ستاره‌های جدید آسیا به این معنی است که سال‌های دهه بیستم لحظه‌های کلاسیک بی شمار و اتفاقات برجسته فوتبالی را در کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه به وجود آورد.

AFC نگاهی دقیقی به اتفاقات مهم و پیشرفت‌های ۱۰ سال اخیر در فوتبال آسیا انداخته است.

از جمله مواردی که این گزارش به آن پرداخته درخشش تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی ایران در یک دهه اخیر و همینطور درخشش سردار آزمون در لیگ برتر روسیه است.

این گزارش در بخشی که متعلق به کشورمان است، می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران صحنه بازی‌های فوتسال آسیا را در سال‌های گذشته درخشان کرد و سه قهرمانی فوتسال آسیا را به دست آورد و در جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ سوم شد، جایی که آن‌ها در یک ماه خیره کننده در کلمبیا، هم برزیل و هم پرتغال را شکست دادند.

ایران در دنیای فوتبال ساحلی نیز عالی بود و این دهه را به عنوان تیم دوم رده بندی جهانی به پایان رساند و کسب بهترین نتیجه تاریخ خود را که سومی مسابقات جهانی فوتبال ساحلی بود، ۲۰۱۷ در باهاما بدست آورد.‌

ای اف سی در بخشی که به درخشش ستاره‌های آسیایی در فوتبال اروپا اختصاص داده است و در آن از بازیکنانی نام برده که به همراه تیم‌های خود فاتح لیگ کشور مقصد شده اند، از سردار آزمون هم نام برده و نوشت: "سردار آزمون مهاجم ایران، دیگر مهاجم آسیایی است که در روسیه می‌درخشد."

آزمون با وجود این که فقط ۲۴ سال سن دارد، بیش از ۶۰ گل برای روبین کازان، روستوف و زنیت سن پترزبورگ به ثمر رسانده و با این تیم در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ قهرمان لیگ برتر روسیه شد. عنوانی که ویتالی دنیسوف ازبکستان با لوکوموتیو مسکو در سال قبل بدست آورد.

در این بخش از بازیکنانی مانند پارک جی سونگ (منچستریونایتد)، شینجی کاگاوا (بورسیا دورتموند)، شینجی اوکازاکی (لسترسیتی)، کیسوکه هوندا (زسکا مسکو)، تیم کیهیل و سون ستاره کره‌ای تاتنهام نام برده شده است.


بیشتر بخوانید: سردار آزمون بهترین مهاجم لیگ برتر روسیه شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار