لازمه بصیرت، تعقل و خردورزی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی،لازمه بصیرت، تعقل و خردورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره سراسری عکس نور در تبریز گفت: از جمله عوامل مهم و ضروری در جهت رساندن انسان‌ها به کمال شایستۀ خود، عقلانیت، اندیشه‌ورزی، آگاهی و معرفت است و این همان چیزی است که پیوسته پیامبران الهی بر آن تأکید داشته‌اند.

اوبیان کرد:برخی واژه‌ها و مفاهیم، چون استقلال، آزادی، ایثار و شهادت، عزت و کرامت و بصیرت را که به برکت انقلاب اسلامی ایران در چهل سال گذشته برجسته شدند، جزو سرمایه‌های اجتماعی جامعه و نظام و تعیین کننده مسیر امروز و فردای ملت بزرگ ایران برشمرد و گفت: این سرمایه‌های اجتماعی قابل مصادره نیست و با گستره تأثیرگذاری خود می‌تواند مسیر ترقی و رشد و تعالی را پیش پای این ملت و کشور قرار دهد و باید با جدیت از آن حفاظت و حراست کرد.

او بصیرت را به مثابه‌ی قله‌ای رفیع در زندگی انسان دانست و گفت: مسیر رسیدن به این قله‌ی عظیم، تعقل، تفکر و خردورزی است و به هیچ وجه بصیرت معادل تقلید کورکورانه نیست.

او افزود: قرآن کریم و ائمه اطهار به برتری روشن ضمیری بر کوردلی و آگاهی و معرفت بر جهل و نادانی و بین کسانی که در جهالت سیر می‌کنند با کسانی که آگاهانه و اندیشه‌ورزانه زندگی می‌کنند تمایز قائل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: محور همه‌ی مقامات و کمالات انسانی را باید در معرفت و بصیرت جستجو کرد که از خلال تعقل، تفکر و خردورزی و آگاهی حاصل می‌شود.

محمدپور، یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی و رهبری مدبرانه‌ای آن را شناخت فرصت‌ها و تهدید‌ها در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در طول چهار دهه از عمر پربرکت نظام اسلامی، همواره علیرغم توطئه‌ها و تهدید‌ها و خدعه‌ها، انقلاب اسلامی توانسته همواره تهدید‌ها را به فرصت تبدیل نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مقوله‌ی ایثار و شهادت را از مفاهیم برجسته و تاثیرگذار در روند انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: ایثار و شهادت در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و سال‌های پس از آن و در متن مبتنی بر تعقل، شناخت و عواطف پاک مردم و رزمندگان بوده است.


او  افزود: با تأملی بر وصیتنامه‌ی شهدا در دوران دفاع مقدس می‌توان دریافت که تصمیم و حرکت آنان تعقل و تفکر و عواطف پاک انسانی و ارتباط روحی و عاطفی با ائمه اطهار و حرکت حسینی استوار بود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دفاع مقدس ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار