معتمدیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

گسترش بازار خرید و فروش آب رویکرد جدید دولت

استاندار خراسان جنوبی گفت: گسترش بازار خرید و فروش آب در کشور رویکرد جدید دولت است، به همین منظور، بخش‌ خصوصی با اجازه‌ رئیس جمهور می‌تواند برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کند.

گسترش بازار خرید و فروش آب، رویکرد جدید دولت استمحمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند انتقال آب دریای عمان به این استان گفت:  این طرح توسط کنسرسیوم شرکت‌های بخش خصوصی برنامه‌ریزی و مقرر شد تا پروژه انتقال خط لوله آب دریای عمان به شهر‌های زاهدان، بیرجند و مشهد مقدس انجام شود.

معتمدیان بیان کرد: مرحله اول طرح انتقال خط لوله آب دریای عمان به استان‌های شرقی سه ماه قبل انجام شد و وزارت نیرو دستور ابلاغ تخصیص آب مورد نیاز سه استان را در افق بلند مدت ابلاغ کرد؛ یعنی در سند سازگاری کم آبی مشخص شد تا هر استان در برنامه بلند مدت چه مقدار آب مصرفی نیاز دارد.

او افزود: مرحله دوم این طرح در چابهار انجام شد؛ در این جلسه تفاهم نامه‌ای با حضور استانداران استان‌های  سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد، در این جلسه شرکت ایمیدرو به عنوان بزرگترین شرکت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۰ درصد از سهام شرکت تابش را که عامل و اجرا کننده این طرح است سرمایه‌گذاری کرد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه پرداخت مالی این طرح با سایر طرح‌ها متفاوت است، گفت: این طرح از طریق اعتبارات دولتی اجرا نمی‌شود، بلکه از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد. رویکرد جدید دولت این است که بازار خرید و فروش آب را در کشور گسترش دهد؛ به همین منظور، بخش‌ خصوصی با اجازه‌ رئیس جمهور می‌تواند برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کند.

معتمدیان گفت: در شورای عالی آب کشور، بنا شد تا ۱۷ استان آب مورد نیاز خود را در برنامه افق بلند مدت تامین کنند. استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر مطالعاتی را در این موضوعات داشته است.


بیشتر بخوانید: انتقال آب از دریای عمان به خرسان رضوی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۵۱ ۱۲ دی ۱۳۹۸
فکری بحال فولاد قاینات کنید که به نقل از تحقیق و تفحص مجلس در سال94 کل کشاورزی منطقه رو از بین میبره
آخرین اخبار