طالبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب از دریای عمان به استان یزد

استاندار یزد گفت: دولت مجوز انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب از دریای عمان را به استان یزد داده است.

بالاخره آب دریاری عمان به یزد می‎رسدمحمدعلی طالبی استاندار یزد در گفت‌وگو با خبرنگار  دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه انتقال آب از دریاری عمان به استان یزد فراهم شده است، گفت: دولت مجوز انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب از دریای عمان را به استان یزد داده و اکنون فعالیت‌هایی از جمله مطالعه و برنامه ریزی برای اجرایی شدن این پروژه در دستور کار است.

او ادامه داد: همچنین فراخوان اولیه جذب سرمایه‌گذار برای اجرای این پروژه منتشر شده و امیدواریم با فراهم شدن سرمایه گذار، نحوه تامین مالی انتقال آب از دریای عمان معلوم و منجر به اجرایی شدن آن شود.

استاندار یزد گفت: خوشبختانه نرخ بیکاری در استان یزد نسبت به تابستان سال گذشته از ۱۲.۸ دهم درصد به ۲.۶ دهم درصد کاهش پیدا کرده که یکی از موفقیت بسیار خوب استان به شمار می‌آید.

آقای طالبی بیان کرد: افزون بر این توجه ویژه‌ای به اقتصاد دانش بنیان و فارغ التحصیلان بیکار بومی، شده است و اقدامات قابل توجهی از جمله بهره‌برداری اولین کارخانه نوآوری مختص به استارت آپ و واحد‌های متکی به فناوری اطلاعات صورت گرفته که ماه‌های آینده شروع به فعالیت خواهد کرد.

او تصریح کرد: تاکنون حدود ۷۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سراسر استان به بهره‌برداری رسیده است. همچنین این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، کشاورزی و دام‌پروری صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: مجوز شیرین‌سازی و انتقال آب دریای عمان به شرق کشور در دستور کار


استاندار یزد افزود: میزان اشتغال زایی این پروژه‌ها بالغ بر دو هزار نفر برآورد شده است و امیدواریم افتتاح آن‌ها کمک به رفع مشکلات مردم در شهرستان‌ها و رونق تولید شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
دلت خوشه
از پس مهاجر ومسافر غیر بومی در شهرهست بافت جمعیتی تغیر کرده الودگی کارخانه ها باعث افزایش بیماری های تنفسی وسرطان شده واقلیم شهر را نابود کرده همچنین خاک را اربین برده وامکان کشاورزی وجود نداره
ای کاش هرگز صنعت وارد اینجا نمی شد اگر کار نداشتیم حداقل سالم بودیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا خلدی
۱۳:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلا،
اینکه هنوز هم مایلیم چیزهای با ارزشمون را در پستوی هایمان نگهداری کنیم میشه فهمید که هنوز در قرن نونزدهم هستیم ولی با افزایش اقتدار جمهوری اسلامی این صنایع تغییر وضعیت خواهند و ذهن ها هم اصلاح خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
خوش به حال یزدی های نورچشمی
چرا دولت در شهرها واستانهایی که به اندازه لازم از نعمت آب و سایر مزایا برخوردارن برای توسعه وایجاد اشتغال برای انبوهی ازجوانان بیکار ، هیچ کاری نمیکند
صنایعی که به آب زیاد نیاز دارن مثل فولاد و سرامیک و کاشی و امثال آنها رو بردن ومیبرن در شهرهای کویری ایجاد میکنند که با هیچ منطق اقتصادی قابل توجیه نیست
ای مسوولین خدایی هم هست آخرت درپیش است . حق الناس را چگونه جبران خواهید کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
عزیز دلم تمام این کارخانه ها برای پول دارهای یزدی هست اصلا کاریش به دولت نیست فرق یزد با شهرهای دیگه اینکه پولداراشون میزنن به کارخانه ولی جاهای دیگه پولشون میریزن تو سکه و عرض
آخرین اخبار