گردشگران سلامت افغانستان از مبدا ساماندهی می‌شوند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور افزایش سطح خدمات تلاش می کنیم گردشگران سلامت افغانستان از مبدا ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در نشست با صدیقی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات، گفت: به منظور افزایش سطح خدمات تلاش می کنیم گردشگران سلامت افغانستان از مبدا ساماندهی شوند.
 
او با اشاره به بازار گردشگری سلامت افغانستان، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد که با ایجاد زمینه‌های مناسب و تعریف فرآیند‌های قانونی آن می‌توان شاهد افزایش حضور گردشگران سلامت افغانستان در کشورمان باشیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: نکته‌ای که برای ورود زائران و گردشگران سلامت افغانستانی باید مدنظر قرار گیرد، تسهیل گری در ارائه خدمات و فرآیند‌های قانونی و درمانی آنان در کشور است.

براتی افزود: انجمن و شرکت‌های تسهیل گر گردشگری سلامت تاکنون در این زمینه پیگیری‌ها و اقدامات شایسته‌ای انجام داده اند که می‌تواند ظرفیت‌های اقتصادی مطلوبی را در خراسان رضوی ایجاد کند.

او تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسبی که در حوزه درمان در کشور و به ویژه خراسان رضوی وجود دارد، شرایط مطلوبی را برای حضور گردشگران سلامت افغانستان در ایران فراهم آورده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مشهد یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در کشور است که گردشگران و زائران غیر ایرانی برای زیارت و درمان به این شهر سفر می‌کنند.

صدیقی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز گفت: پیش از این فرآیندی وجود داشت که زائران و گردشگران افغانستان در قالب کاروان وارد کشور می‌شدند.

او تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با حمایت‌های معاونت زیارت استانداری و پیگیری‌هایی که از سوی وزارت خارجه انجام خواهد شد، این فرآیند مجدد راه اندازی شود.
 


 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.