حمايت انگليس از تجاوز آمريکا به عراق

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس از حمله غیرقانونی آمریکا به پایگاه نظامی کتائب حزب‌الله در عراق که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت، حمایت کرد.

حمايت انگليس از تجاوز آمريکا به عراقبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انگلیس ضمن حمایت از حمله آمریکا به پایگاه نظامی کتائب حزب الله در عراق، حمله راکتی اخیر را به یک پایگاه نظامی عراقی نزدیک کرکوک محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، سخنگوی این وزارتخانه ادعا کرد: «انگلیس حمله راکتی اخیر کتائب حزب الله را به پایگاه نظامی عراقی در نزدیکی کرکوک محکوم می‌کند. ما همچنین از اقدام دیروز (یکشنبه شب) آمریکا در دفاع از نیرو‌های ائتلافی حمایت می‌کنیم. نیرو‌های ائتلافی از جمله نیرو‌های انگلیسی به درخواست دولت عراق و به منظور شکست دادن داعش و ایجاد عراقی امن و مرفه در آنجا هستند.»

ادعای وزارت خارجه انگلیس درباره علت حضور نیروهای ائتلاف تحت حمایت آمریکا در عراق در حالی است که در حمله مذکور، یکی از موثرترین پایگاه‌ها در مبارزه با داعش مورد هدف واشنگتن قرار گرفت. گردان‌های حزب‌الله عراق بخشی از محور مقاومت در منطقه‌ای است که تا همین چندی پیش تروریست‌های داعش در آن جولان می‌دادند.

در پی حمله آمریکا به مقر حزب‌الله عراق در شهر القائم، پایگاه‌های آمریکایی به حالت آماده‌باش درآمده و الحشد‌ الشعبی وعده انتقام سختی را داده است. حمله متجاوزانه آمریکا همچنین واکنش شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی عراق را در پی داشت و همگی یکصدا این تجاوز را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار