برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در کرکوک عراق

مردم کرکوک عراق در تظاهراتی، حمله آمریکا به مواضع نیرو‌های مردمی را محکوم کردند و پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مردم خشمگین کرکوک به خیابان‌های این شهر آمدند و با برگزاری تظاهرات، جنایت‌های آمریکا را علیه نیروهای مردمی در شهر القائم در غرب الانبار که ده‌ها و شهید و زخمی بر جای گذاشت، محکوم کردند.

ابو مصطفی الدمامی، جانشین فرمانده محور شمال در سازمان حشد الشعبی، که در این تظاهرات حضور داشت گفت: «به کسانی که روز دوشنبه در تجاوز آمریکا به شهادت رسیدند درود می‌فرستیم و مقام آنان را گرامی می‌داریم. ما این تجاوز علیه بسیج مردمی را تجاوز علیه مردم عراق می‌دانیم.»

شیخ علی البیاتی، امام جماعت و حسینیه اهل بیت در کرکوک که از دیگر حاضران در این تظاهرات بود، گفت:« حضور جوانان در این تظاهرات برای اعلام وفاداری به بسیج مردمی و وطن مقدس بیانگر این است که آن‌ها با تمام وجود آماده دفاع از پرچم بسیج مردمی و پرچم کشور هستند.» 

تظاهرکنندگان با سر دادن شعار‌هایی خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عراق و محاکمه آنان شدند. شماری دیگری از تظاهرکنندگان پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و تأکید کردند خون نیرو‌های بسیج مردمی هدر نخواهد رفت.

ابوثائر البشیری، یکی از فرماندهان سازمان بسیج مردمی که در این تظاهرات حضور داشت، گفت: «ما از پارلمان عراق می‌خواهیم جلسه اضطراری تشکیل دهد و تدابیر لازم را اتخاذ کند. همه ما اخراج نیرو‌های بیگانه را از خاک مقدس وطن خواستار هستیم.»

یکی از شهروندان عراقی نیز گفت: «اگر عشق به وطن جرم است، من مجرم هستم.»

شهروند دیگری گفت: «تا زمانی که بیگانگان در عراق حضور داشته باشند بسیج مردمی به دفاع از وطن ادامه خواهد داد.»

خبرنگار این شبکه در پایان گفت: تظاهرکنندگان از دولت عراق خواستند در قبال تجاوز آمریکا مواضع قاطع اتخاذ کند و تأکید کردند این تجاوز نباید بدون پاسخ بماند. این تجمع و تظاهرات فقط به خاطر محکومیت حملات اخیر امریکا نبود، بلکه خروج آمریکا از عراق درخواست اصلی تظاهرکنندگان بود.

مردم بغداد، پایتخت عراق، هم دیشب با برگزاری تجمعی یاد شهدای حمله وحشیانه آمریکا را گرامی داشتند و به یاد آنان شمع روشن کردند.

برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در کرکوک عراق

برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در کرکوک عراق

دیروز هم تظاهرکنندگان عراقی در شهر دیوانیه پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار