معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو مطرح کرد؛

تضمین تامین آب سالم شهروندان ایرانی/ ساختار کلی آب و فاضلاب کشور در حال بازنگری است

تقی‌زاده‌ خامسی گفت: ما به همه شهروندان ایرانی این قول را می‌دهیم که آب سالم در اختیارشان بگذاریم.

تضمین تامین آب سالم از جانب معاون وزیر نیروبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، قاسم تقی‌زاده خامسی معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو امروز در حاشیه نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور  با اشاره به اثرگذاری مهارت افزایی و اهمیت آن در نیروی انسانی کشور، اظهار داشت: تعداد تصفیه‌ خانه‌های آب در کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از ۲۷ تصفیه‌ خانه به ۲۵۰ مورد رسیده و تعداد تصفیه‌ خانه‌ های فاضلاب از ۴ به ۲۵۰ مورد رسیده است.

او افزود: شبکه‌های انتقال آب در کشور عدد بسیار بزرگی است، ۴۶۰ هزار کیلومتر و همچنین خطوط جمع‌آوری فاضلاب ۶۶ هزار کیلومتر است.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه مهارت‌های فنی تخصصی نیروی انسانی با اهمیت است، گفت: این مهارت‌ها در افزایش خطوط و تصفیه‌خانه‌ها دیده می‌شود و هنگام برخورد با حوادث غیر مترقبه، افراد متخصص بهتر می‌توانند وارد عمل شوند و کار کنند.

او تصریح کرد: اقدامی جدید در شرکت‌های مهندسی آب و فاضلاب صورت گرفته است که براساس آن یک لیگ کشوری راه انداخته‌اند و یک هزار گروه در این رویداد حضور یافتند.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: از این یک هزار گروه، ۳۰۰ گروه نهایی شدند و همراه با مهارت کار، مهارت زندگی را فرا می‌گیرند، کار بسیار بزرگی انجام شده و امیدوارم این موضوع در رسانه‌ها انعکاس خوبی داشته باشد.

او با اشاره به برگزاری این قبیل برنامه‌ها به صورت ملی، اظهار داشت: میتوان در استان‌ها مهارت‌های فنی و تخصصی آب و فاضلاب را ادامه داد و همچنین با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای از این مکان استفاده شده و بهره‌برداری خوبی از این هزینه صورت گیرد.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو تصریح کرد: ۷۰ سال از انجام این رویداد در سطح جهانی می‌گذرد که هر دو سال یک بار در یک کشور برگزار می‌شود، آخرین آن در شهر کازان روسیه بوده و رویداد بعدی در شانگ‌ های چین برگزار می‌شود.

او افزود: امیدواریم یک روز ایران بتواند میزبان جهانی این رویداد خاص باشد و افتخاراتی کسب کند.

تقی‌زاده خامسی اظهار داشت: وزارت نیرو مسئول تامین آب تمام کشور است و اصفهان هم از زمره شهر‌هایی است که نگاه تامین آب به آن وجود دارد.

او ادامه داد: وضعیت آب اصفهان مناسب است و در سد زاینده رود بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد که امیدواریم بارندگی هم به افزایش این میزان کمک کند.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه باید از آب درست استفاده کرد، گفت: در دوره‌ای حدود ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در سد زاینده‌رود وارد می‌شده و در حال حاضر به علت افزایش جمعیت به یک میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

او تصریح کرد: برای تامین آب شرب، حدود ۳۰ میلیون متر مکعب آب به سد زاینده‌رود تخصیص داده شده بود که اکنون ۴۰۰ میلیون متر مکعب کم است و نیاز به آب بیشتری برای این جمعیت وجود دارد، البته باید قبول کرد که ما در یک کشور خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم.

تقی‌زاده خامسی افزود: وضعیت بارندگی در سال جاری مانند سال گذشته است، اما نسبت به دوره نرمال قدری جلو هستیم و از نظر مقدار ورودی آب در مخازن ۵ میلیارد متر مکعب بیش از سال گذشته ذخیره آب داریم.

او با اشاره به بحث کیفیت آب در کشور، اظهار داشت: ما به همه شهروندان ایرانی این قول را می‌دهیم که آب سالم در اختیارشان بگذاریم و از این بابت نگرانی نداشته باشند.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو تصریح کرد: ساختار کلی آب و فاضلاب در کشور در حال بازنگری است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.

او ادامه داد: بومی سازی در بحث آب و فاضلاب بسیار جلو است و پمپ‌های بزرگی که از خارج وارده می‌شده اکنون به همت شرکت مهندسی آب و فاضلاب و حمایت از تولید داخلی توانستیم آن‌ها را تولید کنیم.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه برای ایستگاه‌های پمپاژ از قطعات داخلی استفاده می‌شود، گفت: ممکن است تولید کنندگان قطعاتی نیاز داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.