ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت تکمیل و آماده پرتاب است

رئیس دانشگاه علم و صنعت از تکمیل ماهواره ظفر به عنوان یکی از دستاوردهای پژوهشگران این دانشگاه، خبر داد و گفت: ظفر نخستین ماهواره‌ای است که در نوبت پرتاب امسال قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اواخر آذر بود که رئیس سازمان فضایی از نهایی شدن تست‌های ماهواره ظفر خبر داد. مرتضی براری ضمن اعلام این خبر، با اشاره به آخرین وضعیت ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت گفت این ماهواره ساخته شده و تست‌های سازگاری آن به طور کامل انجام شده است.

تکمیل ماهواره ظفر می‌تواند خبر بسیار مسرت بخشی در عرصه فناوری باشد، چرا که تصاویر ارائه شده از طریق این ماهواره می‌تواند در پایش ذخایر نفت، معادن، بررسی جنگل‌ها، بررسی زمین‌‌های شور و قلیایی، بررسی امراض و آفات گیاهی و استفاده از تصاویر در جهت بررسی بحران‌های طبیعی به کار گرفته شود.


بیشتر بخوانید: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان مدیریت صنعتی


و اما ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان یکی ازدستاوردهای مهم این دانشگاه، دارای وزن ۹۰ کیلوگرم و طول عمر تجهیزاتی یک و نیم سال است. بر روی این ماهواره ۴ دوربین رنگی نصب می‌شود و این دوربین‌ها دارای وضوح ۸۰ متری بوده و قادر به تصویربرداری از سطح زمین هستند. ظفر یک ماهواره سنجش از دور با قابلیت تصویربرداری با تفکیک تصویر ۲۲.۵ متر است.

طبق اظهارات جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران درباره آخرین وضعیت ساخت ماهواره ظفر توسط پژوهشگران این دانشگاه، این ماهواره به زمان‌بندی تعیین شده برای ساخت رسیده و طبق اعلام قبلی، نخستین ماهواره‌ای است که در نوبت پرتاب امسال قرار دارد.
و در حال حاضر این دستاورد شگفت، به سازمان فضایی ایران تحویل داده شده و ادامه فرآیندهای مربوط به پرتاب توسط این سازمان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کلاه کج ,ظ(بهمئی)
۱۱:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
درود بر شما با آرزوی موفقیت ودعای مردم ایران بدرقه راهتان
آخرین اخبار