آغاز ساخت مسکن ملی در همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: عملیات ساخت و ساز واحد‌ های مسکونی طرح اقدام ملی و تولید مسکن در این استان آغاز شد.

آغاز ساخت مسکن ملی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داریوش حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در مرحله نخست طرح اقدام ملی و تولید مسکن نزدیک به ۲ هزار و ۸۶۰ متقاضی در سامانه نام نویسی کرده‌اند که پس از پالایش در وزارتخانه، افرادی که شرایط را ندارند حذف می‌شوند.

او با اشاره به اینکه به پذیرفته شدگان از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود، گفت: پالایش نام نویسی کنندگان مرحله نخست این طرح تا پایان سال تمام و پس از حذف آن‌هایی که شرایط ندارند و در مرحله دوم ثبت نام از واجدان شرایط آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان عنوان کرد: زمین‌های این طرح برای ساخت واحد‌های مسکونی، توسط راه و شهرسازی آماده و تحویل پیمانکاران شده است.
حسینی افزود: برخی از پیمانکاران پروانه ساخت را گرفته اند و برخی دیگر نیز به دنبال گرفتن پروانه ساخت هستند.

او بیان کرد: در کل برنامه ما برای ثبت نام سه هزار و ۵۳۶ نفر است و تا جایی که مردم نیاز داشته باشند و بتوانیم زمین آن را تأمین و تعداد مسکن ملی را افزایش می‌دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در این طرح دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر هم به عنوان کارگذار ساخت در این طرح تفاهم‌ نامه دارند، گفت: ساخت و ساز نزدیک به ۷۰۰ واحد به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) واگذار شده است، اما باید تعداد آن را تا ۹۰۰ واحد افزایش دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ واحد نیز از سوی بنیاد مسکن ساخته می‌شود، اضافه کرد: برای اجرای این طرح ملی در همدان، ۷۰۰ واحد نیز نیرو‌های مسلح در قالب تفاهم نامه وزارت دفاع با راه و شهرسازی می‌سازد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: از مجموع سه هزار و ۵۳۶ واحد مسکن ملی نزدیک به یک هزار و ۲۶۰ واحد در شهر همدان و مابقی در سایر شهر‌های استان ساخته می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در صورت تامین زمین، در مرحله دوم این طرح تعداد واحد‌ها افزایش می‌یابد، ادامه داد: در طرح اقدام ملی و تولید مسکن

هر همدان، خانه‌های مسکونی در کوی شهید مدنی و کوی شهید بهشتی ساخته می‌شود.

او بیان کرد: متاهل بودن، نداشتن خانه از سوی خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح بود.

مدیرکل راه و شهرسازیاستان همدان تاکید کرد: تا پایان اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

حسینی افزود: متقاضیان باید نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشند و هر یک از واحد‌های مسکونی این طرح بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ ساله با سود ۱۸ درصد واگذار می‌شود.

او گفت: مسکن‌های مهر با پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد و فاقد متقاضی، از دور خارج می‌شوند و برای آن‌ها اگر شریک پیدا کنیم با واگذاری مجدد به طرح اقدام ملی و تولید مسکن اضافه می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: اگر هم برای آن‌ها شریک پیدا نشود زمین را با همان مقدار سازه‌ای که در آن ایجاد شده می‌فروشیم و خریدار تسهیلات بانک را صفر می‌کند و آن را از طرح مسکن مهر خارج می‌کنیم.

حسینی افزود: این بهترین روش برای بستن پرونده مسکن مهر است، چون بانک به این واحد‌ها تسهیلات داده و اگر بیشتر از این بماند بانک سود دوران مشارکت به آن اضافه می‌کند.

حسینی بیان کرد: نزدیک به ۲۹۵ واحد مسکن مهر با پیشرفت بالای ۸۰ درصد در استان داریم که پیش‌ بینی می‌شود تا پایان سال جاری تکمیل و در اختیار صاحبان قرار گیرند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
واقعا ؟