پرداخت زکات در مهاباد ۲۰ درصد افزایش یافته است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: امسال تاکنون ۶۷ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، حسین خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: مهاباد به مانند سال گذشته رتبه نخست آذربایجان‌غربی را در پرداخت زکات کسب کرده و امسال نیز برای دهمین سال پیاپی این رکورد در اختیار این شهرستان است.

او با بیان اینکه امسال بیش از صد در صد تعهدات زکات مهاباد جمع‌آوری شده است، ادامه داد: از کل زکات جمع‌آوری شده ۴۱ میلیارد ریال آن به صورت مستقیم و مابقی هم به صورت نقدی و کالایی بوده است.

خضری اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۳۰ عامل و چهار روحانی در جمع‌آوری زکات در روستا‌ها و شهر‌های این شهرستان فعال هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد با اشاره اینکه مبلغ جمع‌آوری شده ۹ ماه امسال هفت درصد بیشتر از کل سال گذشته است، بیان کرد: در سال گشته ۵۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده بود که این مبلغ در توسعه و آبادانی منطقه هزینه شد.

او تاکید کرد: زکات جمع‌آوری شده در هر روستای این شهرستان برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود و مابقی نیز صرف احداث طرح‌های عام‌المنفعه از جمله احداث پل، مسجد و بهسازی راه و دیگر خدمات رفاهی خواهد شد.

او اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان مستحق دریافت زکات هستند که به‌صورت عادلانه بین آنان تقسیم خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.