نهال کاری عرصه های بیابانی آرادان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: ۱۵۰ هکتار عرصه‌های بیابانی آرادان نهال‌کاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی حسینی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: ۱۵۰ هکتار عرصه‌های بیابانی این شهرستان به منظور بیابان‌زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک نهال کاری شد.

او افزود: نهال‌های کاشته شده در مناطق بیابانی شهرستان آرادان از گونه سازگار با اقلیم منطقه و از نوع درختچه‌های تاغ است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین، بیابانزدایی و تقویت سفره آب‌های زیر زمینی دارد، ادامه داد: ۲۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به آرادان اختصاص یافت.

حسینی  بیان کرد: عملیات آبخیزدارای شامل طرح‌های زیستی و مکانیکی می‌شود و اقداماتی مانند نهال‌کاری و کپه‌کاری جزو عملیات زیستی و ساخت سازه‌های متعدد مانند سنگ و ملات، بند‌های خاکی جزو عملیات مکانیکی می‌شود.

او تصریح کرد: عملیات کپه‌کاری امسال در ۲۵۰هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان انجام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان یادآور شد: در ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی آرادان اقدامات کنترل هرزآب انجام شد که در نفوذ باران در خاک و تقویت پوشش گیاهی موثر است.

حسینی در پایان  اظهار داشت: عملیات مکانیکی مانند بند سنگ و ملات به حجم ۲ هزار و ۸۹۵ متر مکعب در شهرستان آرادان از محل صندوق توسعه ملی در حال ساخت است.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی آرادان حدود ۴۷۱ هزار هکتار است که از این میزان ۱۵۰ هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار