تلف شدن تعداد پنج قطعه پرنده شکاری در دهگلان

رهاسازی لاشه مرغ‌های آلوده یک واحد مرغداری باعث تلف شدن تعداد پنج قطعه پرنده شکاری شامل ۲ بهله عقاب طلایی و سه بهله سارگپه در دهگلان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج   رییس اداره حفاظت محیط زیست دهگلان گفت: در پی وصول گزارش مردمی مبنی بر مشاهده لاشه تعدادی پرنده شکاری تلف شده در طبیعت، بلافاصله محیط بانان یگان حفاظت این اداره به محل اعزام شدند.

یوسف مجیدی اضافه کرد: پس از پیگیری و بررسی‌های لازم، مشخص شد که در داخل آبراهه اصلی منتهی به یکی از رودخانه‌های شهرستان، تعداد زیادی لاشه مرغ تلف شده بدون رعایت موازین بهداشتی در طبیعت رها شده است.

وی افزود: در همان محدوده نیز لاشه پنج بهله پرنده شکاری شامل ۲ بهله عقاب طلایی و سه بهله سارگپه تلف شده و همچنین یک بهله سارگپه مسموم که هنوز زنده بود، مشاهده و جمع‌آوری شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دهگلان یادآور شد: برای جلوگیری از تلف شدن بیشتر پرندگان گوشتخوار و گسترش بیماری با هماهنگی و همکاری ادارات دامپزشکی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان لاشه مرغ‌های آلوده جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.

مجیدی اظهارداشت: با دستور دادستان دهگلان، مرغدار متخلفی که اقدام به رها کردن لاشه مرغ‌های آلوده در طبیعت کرده بود، شناسایی و به اتهام تهدید علیه بهداشت و سلامتی عمومی و تلف کردن تعداد پنج بهله پرنده شکاری به مراجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: واحد‌های مرغداری باید دارای کوره لاشه سوز استاندارد برای معدوم سازی تمامی تلفات خود باشند و رهاسازی لاشه مرغ‌های تلف شده در محدوده خارج از مرغداری به هر شیوه‌ای ممنوع بوده و سبب گسترش و شیوع بیماری، مسمومیت و تلف شدن حیات وحش و پرندگان شکاری، آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بنا به وظیفه ذاتی خود به عنوان هشدار جددی، تاکید دارد که در تمامی سطوح با خاطیان آلوده کننده محیط زیست و طبیعت طبق مقررات برخورد قاطع دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.