لزوم توجه بیشتر دولت به شمال کشور

دولت با توجه به شرایط خاص و ظرفیت‌های بالقوه ای که در شمال کشور وجود دارد به این منطقه توجه بیشتری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استانداری مازندران که با حضور وزیر کشور ،گفت: میزان پیگیری‌های وزرات کشور در بخش اقتصادی به تنهایی با بخش‌های دیگر اقتصادی دولت برابری می‌کند.

او افزود: مازندران و دریای خزر با توجه به شرائط خاصی که در منطقه دارد نیازمند توجه بیشتر دولت است.

استاندار مازندران ادامه داد: جمعیت ۲۰۰ میلیونی کشو‌های حاشیه دریای خزر و روابط خوب ایران با کشور‌های اوراسیا از جمله پتانسیل‌های شمال کشور برای کمک به توسعه کشور است.
 
حسین زادگان با بیان اینکه در محمودآباد زباله ها به کانون بحران تبدیل شده بود و برای حل آن زباله ها به مناطق دیگری منتقل شد ،گفت: پیشنهاد می شود در برخی مناطق استان که زباله ها به کانون بحران تبدیل شده است به جای دیگر منتقل شود.
 
استاندار مازندران افزود: چندین سال انتخاب یک منطقه آزاد برای استان به مشکلی تبدیل شده بود که در کارگروه تخصصی تصویب و اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

او با بیان اینکه مازندران به دلیل نبود اسکله‌ها از ظرفیت‌های دریا به خوبی استتفاده نکرده است، گفت: ۱۳۴ نقطه استان شناسایی و بدون نام مجوز صادر می‌شود که اگر سرمایه گذاری خواست در این حوزه سرمایه گذاری کند بتواند به راحتی در بخش اسکله‌های دریای سرمایه گذاری کند.
 
حسین زادگان با قدردانی از کمک‌های وزارت کشور در جریان سیل اخیر در استان، افزود: وزارت کشور ۱۰۰ میلیارد برای ساخت پل در منطقه سد گلورد اختصاص داد که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه اعتبارات دولتی با تحریم‌های ظالمانه کم شده است، اما با راه اندازی‌های هلدینگ می‌توان تولدی ثروت کرد.
 
او یکی از مشکلات استان در بخش کشاورزی را نبود زیرساخت‌های مناسب در این بخش اعلام کرد و گفت: دو نیم میلیون تن مرکبات در مازندران تولید می‌شود که اگر صادرات به خوبی انجام شود می‌توان سهم خوبی برای ارزآوری کشور از این بخش دریافت کرد.

حسین زادگان راه اندزای پایانه گل و گیاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی را یکی از اقدامات مناسب در این بخش اعلام کرد و گفت: با سرمایه گذار بخش خارجی و روسیه هم صحبت شده است تا پایانه صادراتی گل در روسیه هم راه اندازی شود.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار