پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی خوزستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان از پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از شهریور گذشته تاکنون به متقاضیان مشاغل خانگی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در آیین گشایش بازارچه مشاغل خانگی در بلوار ساحلی اهواز در جمع خبرنگاران گفت: از شهریور ماه پارسال تاکنون به متقاضیان مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال مصوبه برای مشاغل خانگی اهواز در نظر گرفته شده اظهار داشت:، اما تعداد طرح‌های بیشتر با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده است و بانک‌ها در حال ارزیابی این طرح‌ها هستند.

غمگین بیان کرد: قانون حمایت از مشاغل خانگی در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و وظیفه ساماندهی این مشاغل بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

این مقام مسئول اذعان داشت: در این نمایشگاه ۱۴ غرفه از مشاغل خانگی به مدت ۷ روز محصولات خود را به مردم عرضه می‌کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان هدف از برپایی نمایشگاه محصولات خانگی را گسترش بازار این نوع محصولات و حمایت از شاغلان در این حرفه است، زیرا اتصال به بازار و عرضه محصولات یکی از نقاط ضعف فعالان مشاغل خانگی عنوان کرد.

ارسلام غمگین در ادامه گفت: بیش از ۸۰ درصد شاغلان در طرح‌های مشاغل خانگی زنان هستند؛ تجربه نشان داده که در زمان بحران اقتصادی طرح‌های اشتغالزای کوچک و خانگی نسبت به صنایع بزرگ کمتر دچار آسیب می‌شوند.

مشاغل خانگی، مشاغلی هستند که بیشتر در منازل شخصی یعنی اقامتگاه محل سکونت و زندگی فرد است. امروزه مشاغل خانگی در کشور‌های توسعه یافته نقش بسزایی در فعالیت‌های اقتصادی کشور‌ها ایفا کرده و توانسته تولیدات ناخالص ملی را با رشد چشمگیر روبه رو، و اقتصاد محلی را متحول، و سبب افزایش اشتغال در جامعه شود. به گفته صاحبنظران اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی کافی نیست و در برخی موارد اشتباه است و اتصال این مشاغل به بنگاه‌های بالادستی و بازار اهمیت بیشتری دارد.

در ایران بنابر قانون ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی، دولت موظف است بنا بر اصول ۲۸ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به سند چشم انداز بیست ساله، مشاغل خانگی را مطابق این قانون ساماندهی و حمایت کند به نحوی که زمینه ایجاد اشتغال برای این گونه متقاضیان فراهم شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.