بهره‌برداری از اولین نیروگاه زمین گرمایی /امضا تفاهم‌نامه توسعه سد گیوی و پایاب خداآفرین

وزیر نیرو گفت:مطابق برنامه سال آینده برای اولین بار در کشور شاهد بهره‌برداری از اولین نیروگاه زمین گرمایی با ظرفیت اولیه ۵ مگاوات با قابلیت افزایش به ۵۰ مگاوات خواهیم بود.

تفاهم‌نامه توسعه سد گیوی و پایاب خداآفرین امضا شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا اردکانیان وزیر نیرو شامگاه امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های آب و برق استان اردبیل با اشاره به نقطه نظرات نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل در خصوص مسائل پیرامون آب، اظهار کرد: خوشبختانه در سفر به اردبیل تفاهم نامه‌های سد گیوی را با ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار و سد پایاب خداآفرین را با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بین وزارت نیرو و بانک‌ها امضا کردیم.

وی افزود: چندین منابع برای کسری اعتبار طرح انتقال آب شرب به مرکز استان اردبیل مشخص شده و در دست مطالعه است که به محض پایان مطالعه این طرح وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: تخصیص حق آبه‌ها در حال بازنگری است و حق آبه‌های ارس نیز مورد بازرسی قرار خواهد گرفت و براساس توافق نامه‌ها و حق آبه‌ها موضوع بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه شورای اداری شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: مطابق برنامه سال آینده برای اولین بار در کشور شاهد بهره برداری از اولین نیروگاه زمین گرمایی با ظرفیت اولیه ۵ مگاوات با قابلیت افزایش به ۵۰ مگاوات خواهیم بود.

اردکانیان بیان داشت: در قالب پویش الف - ب -ایران وزارت نیرو از ابتدای نیمه دوم سال‌جاری تاکنون ۹۰ پروژه در ۱۷ استان با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۹۲ میلیارد تومان افتتاح شده است که این میزان، پروژه‌های افتتاح شده امروز استان اردبیل را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: در استان اردبیل سد احمد بیگلو در مشگین شهر به بهرداری رسید که این سد علاوه بر تامین آب شرب مورد نیاز این منطقه، ۲ هزار و ۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه را سیراب خواهد کرد. همچنین امروز سد‌های بفراجرد در خلخال و تازه کند در گرمی آب گیری شدند.

وزیر نیرو با اشاره به روند اجرایی شبکه فاضلاب شهر اردبیل عنوان کرد: امروز در اردبیل عملیات اجرایی خط دوم انتقال فاضلاب شهری آغاز شد و در مجموع، امروز در بخش آب و برق اردبیل طرح‌هایی به ارزش ۴۱۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در قالب ویدیو کنفرانس که در محل شرکت برق استان اردبیل انجام شد، اظهار داشت: امشب طرح برق‌رسانی به ۱۷ روستای زیر ۱۰ خانوار، پروژه توسعه، احداث، اصلاح و ساماندهی معابر، برجک‌ها و پاسگاه‌های مرزی و پروژه مهم اتصال رینگ ۶۳ کیلو ولت شهر اردبیل به پست ۲۳۰ کیلو ولت آرتا در استان اردبیل افتتاح شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.