انجام بیش از ۲۰ هزار ویزیت بیماران در شهرستان شیروان

سرپرست شبکه بهداشت شیروان با تشریح عملکرد حوزه درمان این شهرستان را در ۹ ماهه امسال گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۷۶۴ نفر توسط پزشک عمومی ویزیت شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی آرمیده سرپرست شبکه بهداشت شیروان با اشاره به آمار خدمات ارائه شده در پاراکلینیک بیمارستان هاشمی رفسنجانی شیروان گفت: در این مدت مراجعان به واحد‌های سونوگرافی دو هزار و ۹۰۴ نفر، پاتولوژی ۱۰۶۵ نفر، کلونوسکوپی ۴۹ نفر، آندوسکوپی ۱۲۱ نفر و سی تی اسکن سه هزار و ۹۵۱ نفر می‌باشند.

آرمیده افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه، ۱۴۷ هزار و ۱۴۲ آزمایش برای ۳۷ هزار و ۱۱۴ نفر به ثبت رسیده است.

او به اقدامات انجام شده در بخش رادیولوژی اشاره کرد و افزود: تعداد مراجعین سرپایی به این بخش دو هزار و ۸۳۶ نفر و مراجعین بستری ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان با بیان اینکه بیماران سرپایی بخش اکوکاردیوگرافی ۱۴۰۵ نفر بوده است، تعداد بستری‌های این بخش را ۱۷۸۰ نفر ذکر کرد.

آرمیده گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۲ هزار و ۶۲۱ نفر به داروخانه بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی مراجعه کرده اند.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان افزود: تامین پزشک و استقرار تیم سلامت در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و مامایی و همچنین اخذ مجوز استقرار خانه بهداشت عشایری در مناطق گلیل و شاه جهان نیز در همین مدت انجام شده است.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان اخذ مجوز و تامین اعتبار از محل سفر رییس جمهور جهت ساخت مرکز سلامت روستایی گلیان و مرکز سلامت شهری شماره یک و مرکز سلامت شهری شماره سه، کلنگ زنی ساخت پایگاه‌های شهری سجاد و جوادالائمه و گلنگ زنی ساخت خانه بهداشت روستایی باداملق را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست.

او به افتتاح مرکز سلامت شهری روستایی زیارت اشاره کرد و ادامه داد: فعال کردن مراکز لوجلی- ینگی قلعه و مرکز معین در تمامی ایام تعطیل و ارائه خدمات به مراجعین از دیگر اقدامات ۹ ماهه ۹۸ است.

آرمیده با بیان اینکه امسال تبدیل آزمایشگاه روستایی به مراکز نمونه گیری جهت کاهش هزینه و متمرکز نمودن مراکز صورت گرفت، عنوان کرد: متمرکز کردن اطلاعات آزمایشگاه و ایجاد دیتا سنتر مرکزی جهت تسریع در انجام آزمایشات و عقد قرارداد با داروخانه‌های بخش خصوصی و استقرار داروخانه در برخی از روستا‌ها جهت تامین دارو در شیفت عصر، از اهم اقدامات واحد گسترش و توسعه بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان تامین پانسیون برای پزشکان بدون بیتوته در شهر و مراکز محل خدمت، تامین گاز طبیعی برای تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت و تامین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و گاز کشی مراکز سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی را از اقدامات انجام شده از ابتدای سال تا پایان آذرماه عنوان کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.