راور، مقاوم تر از گذشته و آماده در مقابل زمین لرزه

فرماندار شهرستان راور گفت: با مقاوم سازی منازل در روستا‌ها و شهر راور نگرانی از زمین لرزه‌های شدید نداریم، اما مردم باید مراقب باشند.

مالک اژدری فرماندار شهرستان راور در گفت و گویی اختصاصی خبرنگار با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   گفت: شهرستان راور به دلیل داشتن گسل‌هایی فعال در معرض زمین لرزه است و اکنون درصد قابل توجهی از مناطق مقاوم سازی شده است.

او بیان داشت: در دو بخش کوهساران و مرکزی تا کنون ۷۵ تا ۸۰ درصد منازل مقاوم سازی شده است و نگرانی از زمین لرزه‌ها با این استحکام بنا‌ها کمتر است.

فرماندار راور تصریح کرد: در مجموع در بخش‌های آسیب دیده از زلزله سال ۹۶ در شهرستان اکنون ۹۵ درصد از منازل آسیب دیده بازسازی و مقاوم سازی شده است.

او اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان راور جز شهرستان‌های موفق در سطح استان و کشور در زمینه ساخت وساز و مقاوم سازی منازل آسیب دیده از زمین لرزه است.

اژدری با اشاره به زمین لرزه شب گذشته ۴ و نیم ریشتری این شهرستان گفت: با وجود  زمین لرزه در شهرستان خوشبختانه در دقایق اولیه ۴ تیم ازیاب به مناطق و بخش‌های کوهساران و مرکزی اعزام شدند و بعد از بررسی‌ها هیچگونه تلفات و خسارتی گزارش نشد.

شهرستان راور با وجود داشتن گسل‌هایی فعال، در معرض زمین لرزه‌های قوی است و بار‌ها مناطقی، چون گسک، کوهساران و مرکزی آن خسارت‌های زیادی دیده اند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مسکن ، زلزله کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.