روزنامه جروزالم پست گزارش داد؛

«مصونیت در برابر اتهامات» شکست دیگری برای نتانیاهو

جروزالم پست در گزارشی درخواست مصونیت قضایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر اتهامات را مورد بررسی قرار داد.

«مصونیت در برابر اتهامات» شکست دیگری برای نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه جروزالم پست با اشاره به درخواست بنیامین نتانیاهو از پارلمان اسرائیل (کنست) برای مصونیت در برابر اتهامات خود، نوشت: بنی گانتز، رهبر حزب ”آبی و سفید“ در واکنش به این اقدام نتانیاهو گفت: هرگز فکر نمی‌کردم شاهد فرار یک نخست‌وزیر از پیگرد قانونی باشم.

این روزنامه صهیونیستی در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چهارشنبه شب اعلام کرد با نوشتن نامه‌ای به یولی ادلستاین، رئیس کنست (پارلمان اسرائیل)، خواستار مصونیت از پیگرد قانونی در خصوص سه اتهام مطرح شده علیه خود شده است.

نتانیاهو گفت درخواست مصونیت، فرار از عدالت نیست، چرا که فقط موجب تداوم دوره (نخست وزیری) می‌شود که از کنست به دست آورده است. وی افزود قربانی یک دادگاه نظامی شده است. نتانیاهو اتهام خود مبنی بر پوشش خبری مثبت درباره وی در رسانه‌ها را به تمسخر گرفت و گفت: ”من به دادگاه می‌آیم و همه این برچسب‌های مضحکی که به من زده‌اند، رد می‌کنم. قانون مصونیت برای حفاظت از مقامات منتخب در برابر پرونده‌سازی‌ها و تضمین این است که افراد منتخب بتوانند بر اساس اراده خودشان به مردم خدمت کنند، نه میل و اراده مقامات حقوقی.“

نتانیاهو در آستانه انتخابات ماه آوریل، در مصاحبه‌ای زنده در شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، تلاش برای کسب مصونیت را منتفی دانست و گفت با درخواست مصونیت، موضع خود را تغییر نمی‌دهد.

بعید است چنین مصونیتی به نتانیاهو داده شود، اما این امکان را برای نتانیاهو فراهم می‌کند تا محاکمه خود را به تعویق اندازد، چرا که تا زمانی که کابینه تشکیل نشود، کمیته‌ای که مسئول رسیدگی به اقداماتی همچون بررسی درخواست مصونیت است، موسوم به ”کمیته مجلس“ در کنست تشکیل نخواهد شد.

”کمیته ترتیبات“ کنست هفته آینده برای تشکیل یک ”کمیته مجلس“ موقت برای بررسی درخواست نتانیاهو تشکیل نشست خواهد داد. حزب ”اسرائیل، خانه ما“ از تشکیل چنین کمیته‌ای حمایت می‌کند، اما آویگدور لیبرمن، رئیس این حزب چهارشنبه شب اعلام کرد حزبش با اعطای مصونیت به نتانیاهو مخالفت خواهد کرد. وی گفت: ”حال، دیگر کاملاً روشن است که تنها چیزی که برای نتانیاهو اهمیت دارد، مصونیت است. اسرائیل در گروگان مشکل شخصی نتانیاهو قرار گرفته است.»

بنی گانتز نیز گفت اگر حزبش کابینه بعدی را تشکیل دهد، قانون مصونیت را تغییر خواهد داد تا از آن سوءاستفاده نشود. وی از وزیران و نمایندگان حزب لیکود خواست به صراحت علیه نتانیاهو اظهارنظر کنند. وی از سران احزاب راستگرا نیز خواست به این فکر کنند که در آینده چه جوابی برای فرزندانشان خواهند داشت. گانتز پرسید: ”آیا برای این وارد سیاست شده اید که جلیقه ضدگلوله (محافظ) سیاسی برای یک نخست‌وزیر متهم به فساد مالی باشید؟“

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار