بهره مندی ۳۳۰ واحد صنعتی و صنفی خوزستان از تسهیلات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری به ۳۳۰ واحد صنعتی و صنفی در استان اعطا شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: پرداخت ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری به ۳۳۰ واحد صنعتی و صنفی در استان، موجب اشتغالزایی برای یک هزار و ۳۴۴ نفر در سال جاری شد.

او با اشاره به کار‌هایی که برای رونق تولید و اشتغال در سال جاری انجام گرفته بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۳ مجوز تاسیس با سرمایه ۱۹۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵ هزار و ۱۴ نفر از سوی سازمان صمت استان صادر شده است.

نظری اظهار داشت: همچنین در این مدت ۱۱۱ پروانه تاسیس با سرمایه ۷ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۴۶۵ نفر صادر شده است.

رئیس سازمان صمت خوزستان تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء بهره وری عوامل تولید، حمایت از ساخت داخل، توسعه فناوری و شرکت دانش بنیان و اصلاح نظام توزیع از جمله برنامه‌های رونق تولید در سال جاری این سازمان است و توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری از دیگر برنامه‌های رونق تولید در سال ۹۸ است.

این مقام مسئول بیان داشت: برای افزایش بهره‌وری تولید اجرای معافیت گمرکی، تامین سوخت وتسریع در ثبت سفارش‌ها بسیار تاثیرگذار است.

او اظهار کرد: برای حمایت از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان جلسات بسیاری با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، انجمن‌های تخصصی و وزارتخانه انجام گرفت.

ایرج نظری در ادامه با اشاره به کار‌هایی که در حمایت از شرکت گروه ملی فولاد ایران به عنوان یکی از واحد‌های تولیدی توانمند استان در حال انجام است اذعان داشت: در حال رایزنی با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب هستیم که لوله‌های تولیدی شرکت گروه ملی فولاد را با بهترین شرایط خریداری کند که اگر این تفاهم نامه منعقد شود پیشرفت چشمگیری را در صنعت و درآمد این شرکت شاهد خواهیم بود.

او همچنین با اشاره به فراهم کردن بستری برای همکاری هر چه بیشتر بخش تولید با شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: این سازمان با هماهنگی مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان شرکت‌های دانش بنیانی را که برای همکاری با بخش تولید آمادگی دارند شناسایی کرده است تا با اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها به منظور توسعه فناوری در بخش تولید اقدام شود.

نظریهمچنین با بیان اینکه در بخش صادرات غیرنفتی استان پیشرفت خوبی داشته، ادامه داد: میزان صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته برابر ۳.۸ میلیارد دلار بود که این رقم در ۸ ماه امسال معادل ۱.۷ میلیارد دلار بوده است و تلاش داریم که تا پایان امسال میزان صادرات غیر نفتی نسبت به پارسال پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.