فعالیت ۹ انجمن حمایت از زندانیان در استان کردستان

مدیرکل زندان‌های کردستان از فعالیت ۹ انجمن حمایت از زندانیان در استان خبر داد و گفت: منابع حمایتی این انجمن‌ها صرفا از طریق کمک‌های خیرین و همچنین فعالیت تجاری تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مراد فتحی در گردهمایی مدیران عامل انجمن‌های حمایت از زندانیان و مددکاران زندان‌های کردستان، گفت: در حال حاضر ۸۸۷ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان در استان هستند که به صورت مستمر خدماتی مانند مستمری ماهیانه، کمک هزینه‌های تحصیلی، کمک هزینه‌های ازدواج، هزینه‌های درمان و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی دریافت می‌کنند.

وی افزود: خانواده‌های زندانیان قربانیان اصلی بزه و جرم در جامعه هستند چرا که از یک سو با توجه به در حبس به سربردن سرپرست خانواده با مشکلات مالی متعددی دست و پنج نرم می‌کنند و از سوی دیگر به دلیل خوردن مُهر زندان بر پیشانی آنان در بسیاری از موارد مورد بی‌مهری در جامعه نیز قرار می‌گیرند.

مدیرکل زندان‌های کردستان با تاکید بر این موضوع که افکار عمومی باید نسبت به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها تغییر یابد، ادامه داد: باید این مهم را پذیرفت که زندان و پدیده جرم ناشی از مشکلات و نابهنجاری‌هایی است که در جامعه وجود دارد و در این راستا همه مردم، مسئولان و دلسوزان این نظام باید انجمن‌های حمایت زندانیان در نیل به اهداف انسان دوستانه خود یاری دهند.

فتحی خطاب به مددکاران زندان‌های استان نیز با بیان اینکه معنای اصلی مددکاری و فریادرسی، در زندان‌ها ظهور می‌کند، یادآور شد: مددکاران سایر دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با افرادی سروکار دارند که آزاد هستند و می‌توانند بسیاری از امور خود را به راحتی پیگیری کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه مددکاران زندان‌ها با افرادی درگیر هستند که به دلیل در حبس به سربردن، ارتباط آن‌ها با محیط خارج از زندان قطع شده و تنها پل ارتباطی آن‌ها با خارج از زندان مددکاران هستند که این موضوع اهمیت و ارزش شغل مددکاری در زندان‌ها را دوچندان می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از خدماتی که از سوی کمیته امداد به زندانیان و خانواده‌های نیازمند آنان ارائه می‌شود، گفت: هیچیک از خانواده زندانیان به شرط آنکه نیازمندی آن‌ها از سوی کارشناسان حوزه مددکاری تشخیص داده شود از حمایت کمیته امداد در استان بی‌بهره نخواهند شد.

محمدرسول شیخی زاده توسعه مشاغل خُرد و خانگی را در میان خانواده‌های زندانیان ضروری دانست و اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه توسعه مشاغل خانگی در میان مددجویان خود از تجربه خوبی برخوردار است و ما این آمادگی را داریم تا مشاغل خورد و خانگی را در میان خانواده‌های زندانیان و همچنین زندانیان آزاد شده توسعه دهیم.

برچسب ها: زندانیان ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.