نگاه قوه قضائیه به زندان، نگاهی اصلاحی و تربیتی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشوربا بیان اینکه نگاه قوه قضائیه به زندان، نگاهی اصلاحی و تربیتی است، گفت:سازمان زندان‌ها در راستای اصلاح واقعی و فطرت زندانیان اقدام می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خسرو قهرمانی پیش از ظهر امروز امروز در مراسم معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کردستان گفت: الگوی زندانبانی در سازمان زندان‌های کشور امیرالمومنین حضرت علی (ع) است.

وی افزود:از اهداف شاخص سازمان زندان‌ها ایمن‌سازی جامعه و تشکیل جامعه‌ای پاک و سالم و همچنین اصلاح و تربیت و بازاجتماعی‌کردن مجرمین است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور افزود: وجود زندان محصول ناکارآمدی عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول است که موجب شده نابهنجاری‌ها در جامعه ایجاد شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه طبق احادیث و روایات اسلامی احیاء و بازپروری یک نفر برابر با احیاء تمامی عالم است، بیان داشت: تمام اقدامات سازمان زندان‌ها در راستای اصلاح واقعی و فطرت زندانیان است و این مهم با تعامل و همراهی سایر دستگاه‌ها میسر است و دستگاه قضایی باید در آخرین مرحله با مجرمین برخورد نماید.

قضات حتی الامکان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند

محمدرضا مترقب رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت کاهش جمعیت کیفری، گفت: قضات باید در جرایم غیرمهمه حتی الامکان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

وی افزود: وجود زندان یک ضرورت اجتماعی است و تا زمانی که در جامعه جرم وجود داشته باشد زندان هم باید وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه زندان جزء لاینفک اقدامات تامینی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: زندان‌های استان کردستان با مشکلاتی اعم از کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی مواجه است که باید با تدابیر لازم و کمک‌های نمایندگان مجلس و مسئولین این مشکلات مرتفع تا مقوله امنیت و اصلاح مجرمین در جامعه تامین شود.

مترقب افزود: امکان برگشت به جامعه از طریق تعلیم و تربیت و حرفه آموزی از وظایف شاخص سازمان زندان‌ها است و اخیرا در زندان‌های استان کردستان به مقوله اشتغال‌زایی نیز پرداخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تامین امنیت روانی مردم خاطرنشان کرد: زندان جایگاه مجرمین خطرناک است و افراد باید برای جرایم غیرمهمه به زندان فرستاده نشوند و قضات حتی الامکان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

در ادامه این مراسم مراد فتحی به عنوان مدیرکل جدید اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کردستان معرفی شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: زندان ها ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.