برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی روحانیون اهل سنت در کردستان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی روحانیون اهل سنت در کردستان با حمایت دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت‌الاسلام حسن منتظری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: عهد و پیمان خداوند با مومنان و مسلمانان و پیروان قرآن بر این است که توجه ویژه‌ای به قرآن کریم داشته باشیم.

او با اشاره به برتری قرآن کریم، افزود: شایسته است نظام جمهوری اسلامی ایران به قرآن کریم از جهت فراگیری، قرائت، حفظ، تفسیر و پرداختن به مفاهیم قرآنی بپردازد و در جامعه اسلامی به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ذکر کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما توجه ویژه‌ای به قرآن شده و باید تمام ملت ایران نیز با تعهد قلبی در راه این کتاب الهی گام بردارند چراکه در عالم برزخ تمام انسان‌ها نیازمند قرآن هستند.

حجت‌الاسلام منتظری، از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی روحانیون اهل سنت در کردستان با حمایت دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی خبر داد و عنوان کرد: ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، مفاهیم قرآنی ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت از امروز، ۱۸ آذرماه در کردستان آغاز شده است.

او شعار هفتمین دوره مسابقات قرآنی را عمل به قرآن دانست و تصریح کرد: قرآن باید در زندگی افراد جامعه ورود پیدا کند چرا که مشکلات امروز جهان اسلام دوری از قرآن بوده و اندیشمندان، دلسوزان و همه علما اعتقاد دارند که راه پیروزی و حل همه این مشکلات بازگشت به قرآن است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، با اشاره به اهداف این دوره از مسابقات قرآنی، ذکر کرد: ترویج و تبیین معارف قرآنی همراه با صیانت از مشترکات و هویت دینی، ایجاد همگرایی و وحدت عملی بین جامعه هدف، شناسایی، پرورش و شکوفایی استعداد‌های قرآنی، تقویت روحیه اعتقادی و معنوی با بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و اخلاقی برگرفته از مفاهیم قرآنی ازجمله اهداف برگزاری این دوره از رقابت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام منتظری، از شرکت ۲۰۵ نفر از طلاب و روحانیون استان کردستان در این دوره از رقابت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴۲ نفر روحانیون و ۳۹ طلبه مرد و ۱۲۴ نفر آنان بانوان طلبه مدارس علوم دینی هستند.

او با اشاره به اینکه هفتمین دوره رقابت‌های قرآنی استان کردستان ۱۶ دی‌ماه سال جاری در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار خواهد شد، افزود: برگزیدگان این بخش از مسابقات قرآنی به مرحله کشوری که اسفندماه سال جاری در آذربایجان غربی برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، بیان کرد: گروه‌های شرکت کننده در این مسابقات، شامل روحانیون و طلاب از جمله ائمه جمعه و جماعات و مدیران، مدرسین و فارغ‌التحصیلان مدارس علوم دینی اهل سنت ویژه برادران و طلاب مدارس علوم دینی (مدرسان، فارغ‌التحصیلان و طلاب مدارس علوم دینی) ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام منتظری به رشته‌های هفتمین دوره رقابت‌های قرآنی طلاب علوم دینی اهل سنت استان کردستان اشاره و عنوان کرد: قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء، ترجمه و مفاهیم قرآنی و پژوهش‌های برتر قرآنی از رشته‌های این دوره از مسابقات قرآنی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.