اغتشاش و ایجاد ناامنی در جامعه از دیدگاه اسلام محکوم است/ رویکرد دشمن تزریق اطلاعات غیرواقعی است

امام جمعه سنندج گفت: اغتشاش و ایجاد ناامنی در جامعه و آسیب‌رساندن به اموال عمومی و مردم از دیدگاه اسلام «محکوم» است چرا که اسلام، دین ترحم، عطوفت، مهربانی و ضد خشونت و اغتشاش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا فایق رستمی گفت: امنیت و سلامت دو سرمایه بزرگ جوامع بشری هستند که حفظ آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام در این باره می‌فرمایند: «خداوند دو نعمت به بندگانش عطا فرموده است که این دو نعمت مجهول هستند و تا افراد به آنها مبتلا نشوند به اهمیت و جایگاه آنها در زندگی فردی و اجتماعی خود به آنها آگاهی پیدا نمی‌نمایند این دو لغت امنیت و سلامتی هستند».

وی اذعان داشت: امنیت شامل دو بعد داخلی و خارجی است، حفظ امنیت داخلی و خارجی اصل مهم در قوام و ماندگاری هر جامعه و حکومتی است که در طول تاریخ همواره مورد توجه جوامع بشری بوده است.

به گفته ماموستا رستمی، امنیت امروز ایران اسلامی حاصل ایثار و از خودگذشتی و تقدیم خون هزاران شهیدی است که قبل از انقلاب و در طول عمر این نظام الهی در راستای حفظ این کیان فدا شده و حراست از این امنیت رسالت تک‌تک افراد جامعه است.

وی ادامه داد: امروز دشمنان تمام توان خود را برای لطمه واردکردن به امنیت در کشورهای مختلف اسلامی به ویژه کشور ایران بکار گرفته‌اند.

ماموستا رستمی گفت: دشمن برای برهم زدن امنیت کشورمان از هر راهی که تصورش را می‌کرد به نتیجه می‌رسد، وارد شد، جنگ نظامی، فرهنگی، اقتصادی و غیره را علیه ایران طراحی و در گسترده‌ترین سطح اجرا کرد اما به برکت وجود رهبری مدبر و حضور همیشه در عرصه ملت این توطئه‌ها نقش برآب شد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امروز دشمن می‌خواهد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و با تمام توان و عده و عده به میدان پیکار با نظام ما آمده و می‌خواهد با برخی تبلیغات دروغین زمینه بی‌اعتمادی مردم به نظام را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: دشمن همواره دشمن بوده و هیچگاه دست از دشمنی بر نمی‌دارد، امروز دشمنان با تزریق اطلاعات غیرواقعی و مطرح کردن برخی مطالب غیرواقعی سعی در تشویش اذهان عمومی دارند و می‌خواهند احساس امنیت را که ضامن توسعه در جامعه است تضعیف سازند غافل از اینکه امنیت و حراست از آن خط قرمز ملت ایران است.

وی افزود: اگر امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به پیشرفت و آبادانی رسیده است از برکت وجود امنیت بوده و امروز دشمنان نوک پیکان هجمه‌هایشان را به سمت امنیت مردم این سرزمین هدف قرار داده‌اند.

وی اذعان کرد: فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت قابل توجه در عرصه اطلاع‌رسانی این بستر را فراهم کرده که دشمنان بتوانند ذهن مخاطب را به سمت و سویی که می‌خواهند هدایت کنند که برای مقابله با این موضوع توجه به آگاه‌سازی و ارتقای سطح بصیرت مردم امری ضروری است.

وی با بیان اینکه اعتراض به مشکلات و کمبودها چیز بدی نیست، اما اینکه به چه نحوی این اعتراض انجام گیرد اهمیت دارد، گفت: زیان وارد کردن به اموال مردم و در کل بیت‌المال ضربه به ساختارهای کشور است و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: اغتشاش و ایجاد ناامنی در جامعه و آسیب‌رساندن به اموال عمومی و مردم از دیدگاه اسلام «محکوم» است چرا که اسلام، دین ترحم، عطوفت، مهربانی و ضد خشونت و اغتشاش است.

به گفته نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، نظام جمهوری اسلامی برمبنای قرآن، دین و مشورت مدیریت می‌شود و این دین الهی پیگیری مطالبات مردمی از مسوولان را به‌ حق می‌داند.

وی عنوان کرد: اعتراض از دیدگاه اسلام باید از مسیر و روش آن پیگیری شود نه با ایجاد هرج و مرج و دشمنان هم باید بدانند ملت ایران آگاه و بصیر هستند و با درایت هرگز به دشمن اجازه نمی‌دهند که آنها از آب گل آلود ماهی بگیرند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: مردم ایران همواره نشان داده‌اند که هرکس بخواهد به امنیت جامعه آسیبی برساند پاسخی کوبنده دریافت خواهد کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

برچسب ها: امنیت ، ائمه جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.