۳۹۶ کیلومتر از رودخانه‌های لرستان تعیین حریم شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: حد بستر و حریم ۳۹۶ کیلومتر از رودخانه‌های این استان مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: حد بستر و حریم ۳۹۶ کیلومتر از رودخانه‌های این استان مشخص شد و تا پایان سال ۷۰۰ کیلومتر دیگر اجرا می‌شود.

 رضا میرزایی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه و انعقاد قرارداد طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب و گسترش سوادآبی اظهار داشت: سیل فروردین ماه امسال در ۲مرحله رخ داد که دوره بازگشت سیل اول یکصد ساله و دوره بازگشت سیل دوم یکهزار سال بود.

او با بیان اینکه سیل ۶۴۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت و تاسیسات آبی و یکهزار و ۲۸ میلیارد تومان به نقاط اضطراری خسارت وارد کرد تصریح کرد: ۱۲۷ نقطه اضطراری و اولویت دار در استان شناسایی شده که نیاز است قبل از وقوع سیل ایمن سازی شوند.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به تخصیص ۹۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات سیل گفت: اقدام دیرهنگام به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات بوده که اکنون از ظرفیت مشاور برای مطالعه، طراحی و تهیه اسناد استفاده می‌کنیم.

میرزایی افزود: اکنون در ۶۷نقطه استان مشغول عملیات اجرایی لایروبی و ساماندهی رودخانه هستیم.

او بیان کرد: ۱۳ سد در دست ساخت با ظرفیت ۴۲۰ میلیون مترمکعب در لرستان وجود دارد و اکنون ۵۴درصد از حجم مخازن سد‌های موجود نیز پر می‌باشد که نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد افزایش دارد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: یکهزار و ۵۷۶ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان وجود دارد که با این حساب این استان کمترین تعداد چاه‌های غیرمجاز را در کشور دارد.

میرزایی اظهار کرد: برای استفاده بهینه از آب نیاز همگانی ضروری است، آب در لرستان ۹۲درصد در بخش کشاورزی سه درصد بخش صنعت و پنج درصد شرب استفاده می‌شود.

او اضافه کرد: طرح گسترش سوادآبی با هدف افزایش دانش و آگاهی دانش آموزان پایه یازدهم است که در تداوم طرح نجات آب اجرا می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: آموزش و پرورش با فرهنگ سازی می‌تواند در کاهش مصارف آب تاثیرگذار باشد لذا این طرح با بومی سازی باید در مدارس تدریس شود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.