گل نرگس نماد بهبهان/قدمت گل نرگس به ۴ هزار سال می‌رسد

فرماندار بهبهان گل نرگس را نماد این شهرستان عنوان کرد و گفت: قدمت این گل به ۴ هزار سال می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یوسف زمانی اصل فرماندار بهبهان روز پنجشنبه در آیین آغازین هشتمین جشنواره ملی گل نرگس در این شهرستان با بیان اینکه خوزستان نعمت‌های بی شماری در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش گردشگری دارد، گفت: شهرستان بهبهان هم با نماد گل نرگس با سابقه‌ای ۴ هزار ساله در این میان شناخته شده است.

او اظهار داشت: در هیچ نقطه‌ای از جهان چنین ظرفیتی وجود ندارد، لذا ما باید قدر نعمت‌ها را دانسته و با توجه به ظرفیت‌های موجود، در حوزه گردشگری بیشتر فعالیت کنیم.

زمانی اصل با اشاره به ظرفیت‌های بالای خوزستان در حوزه انرژی، کشاورزی و گردشگری بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان بهبهان از ضرورت‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

آیین آغاز به کار هشتمین جشنواره گل نرگس روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان و همچنین اقوام مختلف از استان‌های خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و ایلام در شهرستان بهبهان برگزار شد.

از جمله برنامه‌های این جشنواره در هر سال، نواختن زنگ گل نرگس در سطح مدارس بهبهان، برگزاری ویژه برنامه روز نشاط و آرامش در محل نرگسزارها، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و فعالیت کارناوال شادی تئاتر و برخی برنامه‌های دیگر با محوریت پرداختن به موضوع گل نرگس در این شهرستان است.

قدیمی‌ترین نرگس زار ایران متعلق به شهرستان بهبهان است که قدمت آن به دوران پیش از میلاد مسیح (۴ هزار سال قبل) بازمی گردد.

شهرستان بهبهان ۴ نمونه گل نرگس به نام‌های شهلا، گل پر، پنجه گربه‌ای و مسکین کشت می‌شود که نوع مسکین آن از انواع دیگر کوچکتر و خوشبوتر است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار