گفت وگوی پمپئو و رئیس پارلمان عراق درباره حمله به سفارت آمریکا در بغداد

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور و رئیس پارلمان عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور و رئیس پارلمان عراق خبر داد.

بر این اساس، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق درباره حمله معترضان خشمگین به سفارت این کشور در بغداد، با وی گفتگو کرد.

پمپئو در این تماس تلفنی از مقامات عراقی خواست از وقوع حملات مشابه به مراکز دیپلماتیک و کنسولی آمریکا جلوگیری کنند.

وی مدعی شد: واشنگتن خواهان عدم مداخله سایر کشور‌ها در امور داخلی عراق است. از همین رو، ما به دنبال عراقی آزاد و مستقل هستیم.

گفتنی است تظاهرکنندگان خشمگین عراقی روز سه‌شنبه و پس از تشییع پیکر ۲۵ نفر از نیرو‌های الحشد الشعبی که در حمله هوایی آمریکا به شهادت رسیدند، به ورودی سفارت یورش برده و آنجا را به آتش کشیدند.

صد‌ها نفر از معترضان خشمگین در برابر ورودی‌های سفارت آمریکا تحصن کردند. آنها خواهان خروج آمریکا از عراق هستند.

یکشنبه شب جنگنده‌های آمریکا به مقر‌های الحشد الشعبی در شهر مرزی القائم در مرز سوریه حمله کردند. طبق گزارش‌ها در این حمله ۳۰ نفر شهید و نزدیک به ۴۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. «ابوعلی خزعلی» فرمانده ارشد و مشهور گردان‌های حزب‌الله عراق از جمله کسانی بود که در این حمله تروریستی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نابودی امریکاورژیم سهیونیسم اشغالگر
۰۸:۵۷ ۱۳ دی ۱۳۹۸
من اماده هستم برای نابودی رژیم نجس امریکایی وسهیونیسمی به هر نقته ازجهان بروم تاچیزی از انها بجای نماند .خدایا خودت کمک کنم تابرویم برای جهاد.
آخرین اخبار