کنعانی مقدم‌در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترور سردار سلیمانی تیر خلاصی به حضور آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا بود

کارشناس سیاسی گفت: ترور سردار سلیمانی تیر خلاصی به حضور آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا خصوصا عراق بود.

/حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی و دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن ابراز محکومیت اقدام جنایت کارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی گفت : پیش از هرچیز عرض تسلیت خدمت امام زمان (عج) ، مقام معظم رهبری ، امت حزب الله  و جبهه مقاومت دارم.

او ادامه داد: این اقدام آمریکا، خودکشی ترامپ و تیر خلاصی به حضور آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا خصوصا عراق بود. علاوه براینکه این اقدام صرفا بر علیه ایران نبود، بلکه بر ضد تمام کشورهای محور مقاومت از مدیترانه تا شرق آسیا بود .

کنعانی مقدم افزود: اکنون دیگر هیچ یک از پایگاه‌های آمریکا در منطقه مصون از حملات انتقام جویانه محور مقاومت نیستند، زیرا آمریکایی ها دست به یک انتحار سیاسی زدند و ترامپ باید منتظر خشم ملت ایران و دیگر ملت های مقامت در منطقه باشد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:  البته شهید قاسم سلیمانی به آرزوی خود یعنی شهادت رسید و مصداق  آیه  ۲۳ سوره احزاب یعنی «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» شد؛ موضوعی که قطعا باعث تقویت و گسترش جبهه مقاومت خواهد شد و نشانه حقانیت محور مقاومت در منطقه خصوصا در برابر صهیونیست‌ها و آمریکا خواهد بود.

دبیرکل حزب سبز بیان کرد: ترامپ بعد از شکست‌های پی در پی  خود در منطقه درصدد بود تا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از چنین حوادثی به نفع خودش استفاده کند، اما قطعا این حادثه باعث فروپاشی نظام سیاسی ترامپ خواهد شد.

او درباره نحوه ترور شهید سلیمانی نیز گفت: این شیوه ترور یعنی استفاده از پهباد بیشتر توسط صهیونیست‌ها وعلیه حزب الله ، نیروهای مقاومت و حماس در منطقه استفاده می‌‌شود و  به گفته پنتاگون این ترور هم توسط پهپاد انجام شده که نشان دهنده استیصال و عمق ناتوانی آمریکا در منطقه است.

کنعانی مقدم ادامه داد: معتقدم که همکاری اطلاعاتی و عملیاتی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها منجر به این اقدام شده است.

فعال اصوگرا تاکید کرد: قطعا مجامع بین المللی باید این اقدام را محکوم کنند، زیرا سردار سلیمانی با ویزا و به دعوت دولت عراق وارد این کشور شده و این اقدام دخالت در امور داخلی عراق و تجاوز به حقوق ملت‌ها هاست و باید در دادگاه های بین المللی محکوم شود، در غیر اینصورت همه کسانی که در کشورهای منطقه درحال رفت و آمد هستند ممکن است دچار چنین اتفاقاتی شوند.

او خاطر نشان کرد: اگر این قانون آمریکایی هاست برای ما هم بسیار راحت است که مسئوان آمریکایی، وزیر دفاع آمریکا و یا خود ترامپ را با پهباد مورد حمله قرار دهیم؛ به نظر می‌رسد که دیگر امریکایی جرات پا گذاشتن به غرب آسیا را نخواهند داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۴ دی ۱۳۹۸
آمریکا غلط کردند که در خاورمیانه هستند .کی دعوت شون کرده .اگر توسط ملت عراق دعوت شده بود .چرا سفارت شون را سوزاندند .برای آمریکا افت داشت . چونکه به دینا توسط رسانه دورغین شون به تصویر کشیده آند .که دلسوز و غمخوار ملت دینایند . آتش کشیدن سفارت شون باعث دورغین بودن این ادعا شون شد .ذات خبیث شون و شیطانی شون آشکار شد
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۰۸:۵۱ ۱۴ دی ۱۳۹۸
شهادت سردار اسلام حاج قاسم سليماني دست پليد آمريكايي هاي جنايتكار و تروريست پرور را براي تمام بشريت رو كرد چرا كه همه دنيا ميدانند حاج قاسم داعش را از صحنه عالم حذف كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۴ دی ۱۳۹۸
ما مردم خواستار انتقام سخت هستیم
آخرین اخبار