مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احتمال بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان ها/ آسمان پایتخت بارانی است

ضیاییان گفت: امروز در استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، تا حدودی بوشهر و کرمان به سبب بارش های حجیم احتمال بروز روان آب و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

احتمال بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان ها/آسمان پایتخت بارانی استصادق ضیاییان مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز سامانه بارشی در اکثر مناطق به جز جنوب سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی هرمزگان فعال است.

وی افزود: امروز بارش در اکثر مناطق کشور به شکل رگبار و رعد و برق، در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

ضیاییان ادامه داد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی امروز در استان های فارس، غرب چهار محال و بختیاری، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان و نیمه غربی کرمان از شدت بیشتری برخوردار باشد که با این وجود در سایر نقاط جز خوزستان احتمال بروز سیلاب وجود دارد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز یکشنبه سامانه بارشی به نیمه شرقی کشور معطوف می شود، بیان کرد: بنابر نقشه های هواشناسی روز یکشنبه سامانه بارشی در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب و به شکل پراکنده در سواحل دریای خزر ادامه دارد.

به گفته وی، روز یکشنبه بارش در استان های جنوب کرمان، جنوب فارس، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان از شدت بیشتری برخودار است، ضمن آنکه در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز و کل نیمه شرقی کشور وزش باد خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: هشدار آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها/سامانه جدید بارشی در راه است


آسمان اغلب مناطق کشور روز دوشنبه صاف است

ضیاییان با بیان اینکه روز دوشنبه  سامانه بارشی به شکل رگبار باران و رعد و برق در مناطق جنوب شرق کشور فعال خواهد بود، گفت: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه برای اغلب مناطق کشور هوای صاف انتظار می رود.

این مقام مسئول نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در برخی استان ها هشدار داد و گفت: امروز در استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، تا حدودی بوشهر و کرمان و روز یکشنبه در جنوب بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش های حجیم انتظار می رود که این امر منجر به بروز روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها خواهد شد.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران تصریح کرد: امروز در استان تهران شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود،ضمن آنکه برای فردا بارش ها به صورت خفیف و پراکنده در تهران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار